لعیا الفت؛ مسعود براتی؛ محمد رضا ولدی
دوره 9، شماره 25 ، تیر 1391، ، صفحه 27-50
چکیده
تصمیم گیری در مورد برون سپاری بخشی از زنجیره ارزش سازمان، یکی ازمهمترین تصمیماتی است که شرکت های کنونی با آن مواجهند. تحقیقات نشانمی دهد که این تصمیم به ندرت در یک چشم انداز کاملاً راهبردی اتفاق می افتد وبیشتر شرکت ها صرفاً در جستجوی کاهش هزینه های کوتاه مدت هستند. با اینوجود، مطالعات اندکی بویژه در داخل کشور در خصوص چگونگی اخذ صحیحتصمیم ...
بیشتر
تصمیم گیری در مورد برون سپاری بخشی از زنجیره ارزش سازمان، یکی ازمهمترین تصمیماتی است که شرکت های کنونی با آن مواجهند. تحقیقات نشانمی دهد که این تصمیم به ندرت در یک چشم انداز کاملاً راهبردی اتفاق می افتد وبیشتر شرکت ها صرفاً در جستجوی کاهش هزینه های کوتاه مدت هستند. با اینوجود، مطالعات اندکی بویژه در داخل کشور در خصوص چگونگی اخذ صحیحتصمیم برون سپاری انجام شده است. در این مقاله، چارچوبی شامل 5 معیار تصمیم،03 سناریو و 8 راهبرد ارائه شده است که بر آن اساس می توان در مورد انتخابراهبرد مناسب تامین عناصر زنجیره ارزش یک شرکت تولیدی تصمیم گیری نمود.
این چارچوب، برای 00 مجموعه تولیدی بدنه خودرو سمند مورد استفاده قرار گرفتهبرای 62 » توسعه تامین کنندگان و برون سپاری « و نتیجه ی حاصل، بیانگر راهبردبرون سپاری « ، برای 5 مجموعه » تامین داخلی و توسعه تامین کنندگان « ، مجموعههر کدام برای یک مجموعه، بوده است. » ایجاد واحد مستقل ضمیمه « و » بخش