مدیریت کیفیت
مدل‌سازی ساختاری بر مبنای مدیریت زنجیره‌تأمین در رابطه با مدیریت کیفیت جامع، نگهداری‌و تعمیرات بهره‌ور فراگیر، سازمان یادگیرنده و عملکرد عملیاتی

امیر محمد خانی؛ ابولفضل کزازی؛ ثریا بیرامی

دوره 20، شماره 65 ، تیر 1401، ، صفحه 39-84

https://doi.org/10.22054/jims.2022.62763.2688

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط میان نگهداری‌و تعمیرات بهره‌ور فراگیر، مدیریت کیفیت جامع، مدیریت زنجیره‌تأمین، ویژگی‌های سازمان یادگیرنده و عملکرد عملیاتی انجام گرفته است. در راستای انجام عملیات پژوهش ابتدا با مطالعه مبانی نظری چارچوب مفهومی پژوهش ارائه شد. در مرحله بعد با تدوین و توزیع پرسشنامه بین 180 نفر از جامعه آماری پژوهش ...  بیشتر

مدیریت کیفیت جامع و فناوری اطلاعات: روابط و کارکردها

منوچهر انصاری؛ جمشید صالحی صدقیانی

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1383، ، صفحه 71-89

چکیده
  فناوری های جدید و پیشرفته، نگرش مدیریت و شیوه های حل مسائل و اداره سازمان ها را بکلی تغییر داده است. مدیریت در محیط متحول امروز، برای اداره موثر سازمان، باید شرایط گوناگون جهانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و قانونی را در نظر گرفته و به عواملی نظیر توسعه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و تغییر انتظارات و سلیقه های مشتریان توجه نماید. چرا ...  بیشتر