خوشه بندی، ارزیابی و انتخاب پروژه ها با رویکرد کوله پشتی و روشهای تصمیم گیری چند معیاره

اعظم کشاورز حدادها؛ زهرا جلیلی بال؛ سیامک حاجی یخچالی

دوره 16، شماره 50 ، مهر 1397، ، صفحه 229-255

https://doi.org/10.22054/jims.2018.9112

چکیده
  انتخاب سبد بهینه از پروژهها، ازجمله تصمیمات استراتژیک در سطح مدیریت سازمانهای پروژه محورمی باشد؛ که به عنوان یکی از مراحل اصلی و موثر در مدیریت سبد پروژهها مطرح می گردد. به عبارت دیگر،پس از شناسایی و ارزیابی پروژههای مختلف، می بایست ترکیب بهینه ای از پروژه ها بر مبنای معیارهایمختلف انتخاب گردد. ازآنجایی که منابع سازمانها معمولاً ...  بیشتر

پویاسازی خوشه بندی مشتریان با استفاده از روش DEA-DA در بستر شبکه عصبی مصنوعی SOM

علی بنیادی نائینی؛ سعید یوسفی؛ محمدعلی فائضی راد

دوره 14، شماره 40 ، فروردین 1395، ، صفحه 165-187

https://doi.org/10.22054/jims.2016.3914

چکیده
  چکیدهامروزه ارزیابی مشتریان برای ارائه خدمات مناسب یکی از مهم ترین چالش های مدیران و تصمیم گیرنددگان درسازمانهای مختلف است. در سازمانهای مختلف گاه با توجه به حجم سنگین تقاضای مشتریان پاسخ گدویی بدهنیازهای تمامی آنان امکان پذیر نیست و از سدوی دیگدر ایدن مشدتریان بده عندوان سدرمایه هدای سدازمان ها قلمددادمی شوند. این موضوع هدفمند ...  بیشتر

کاربرد داده کاوی در بهبود مدیریت ارتباط با مشتری

محمد جعفر تارخ؛ کبری شریفیان

دوره 6، شماره 17 ، مهر 1386، ، صفحه 153-181

چکیده
  امروزه مدیریت ارتباط با مشتری فقط یک مزیت رقابتی نیست بلکه شناسایی و جذب مشتریان وفادار و نگهداشتن آنها برای ادامه حیات در بازار رقابت، امری ضروری است. بانک ها و موسسات اعتباری در گذشته به علت محدودیت تنوع خدمات و عدم دسترسی به اطلاعات مشتریان، از روشهای ساده کیفی جهت سنجش اعتبار مشتریان خود استفاده می کردند ولی امروزه به دلیل وجود ...  بیشتر