@article { author = {Behnamian, Javad and Bashar, Mohammad Mehdi}, title = {Designing a Cooperative Multi-Echelon Fuzzy Supply Chain Considering Discount and Marketing Costs: a Game Theory Approach}, journal = {Industrial Management Studies}, volume = {18}, number = {56}, pages = {51-86}, year = {2020}, publisher = {Allameh Tabataba'i University}, issn = {2251-8029}, eissn = {2476-602X}, doi = {10.22054/jims.2018.20762.1726}, abstract = {Cooperation in supply chain, due to conflicts in goals, is one the most important topics in SCM. With cooperation, players in supply chain echelons have agree with each other to play in supply chain game as a whole. To reach highest profit in the whole supply chain in cooperation condition, using game theory concept and side-contract of partnership in profits and considering marketing cost between manufacture and retailer, a cooperative multi-echelon supply chain is designed. In this paper, for the first time, mathematical modeling in fuzzy environment is presented, taking into account a discount that is approximated to the actual situation where the marketing cost is considered as triangular fuzzy number. The proposed model has been solved using Genetic algorithm (GA), simulated annealing algorithm (SA) and a hybrid algorithm based on GA-SA, for some random examples, and the model has been validated using GAMS software.}, keywords = {Supply Chain,Game Theory,cooperation,Metaheuristic algorithm,Marketing cost}, title_fa = {طراحی زنجیره تامین چند سطحی فازی همکارانه با در نظر گرفتن تخفیف و هزینه بازاریابی:رویکرد تئوری بازی ها}, abstract_fa = {یکی از مهم‌ترین بحث‌های امروزه در مدیریت زنجیره‌تامین ایجاد همکاری در زنجیره‌تامین با وجود تضاد در اهداف و خواسته‌ها است که در آن اعضای درون سطوح با یکدیگر توافق نموده و به‌عنوان یک کل در بازی زنجیره‌تامین مشارکت داشته باشند. به منظور دستیابی به حداکثر سود ممکن در کل زنجیره‌تامین در شرایط همکاری،‌ در اینجا با استفاده از مفهوم تئوری بازی‌ها و بر اساس قرارداد جانبی مشارکت در سود و در نظر گرفتن هزینه بازاریابی بین تولیدکننده و خرده‌فروش، مدلی برای زنجیره تامین چند سطحی در شرایط همکاری طراحی شده است. در این تحقیق برای اولین بار مدلسازی ریاضی در محیط فازی با در نظر گرفتن تخفیف ارائه شده که در آن برای نزدیک‌تر شدن به شرایط واقعی، هزینه‌ بازاریابی به صورت عدد فازی مثلثی در نظر گرفته شده است. در ادامه و با توجه به پیچیدگی مدل پیشنهادی ، برای چند مثال تصادفی با استفاده از الگوریتم‌های فراابتکاری ژنتیک، انجماد تدریجی و ترکیبی ژنیک- انجماد تدریجی حل شده و کارایی الگوریتم‌های پیشنهادی با یکدیگر مقایسه شده است. در ضمن اعتبار سنجی مدل با استفاده از از نرم‌افزار گمز مورد بررسی قرار گرفته است.}, keywords_fa = {زنجیره‌تامین,تئوری بازی,همکاری,الگوریتم‌ فراابتکاری,هزینه بازاریابی}, url = {https://jims.atu.ac.ir/article_10969.html}, eprint = {https://jims.atu.ac.ir/article_10969_ce9968ceb96e9c0388ad57cbd0744da4.pdf} }