@article { author = {Khoshsima, Gholamreza and Mehrabi, Ali and Sharifi, Hamid and Shirvani, Fateme and Kazemi, Mahbobe}, title = {Relationship among knowledge management enablers and responsiveness in ceramic tile industry: Exploratory Mixed Research}, journal = {Industrial Management Studies}, volume = {9}, number = {25}, pages = {109-132}, year = {2012}, publisher = {Allameh Tabataba'i University}, issn = {2251-8029}, eissn = {2476-602X}, doi = {}, abstract = {In this research, exploratory mixed research are used and implementedat two stages. At first stage, two questionnaires are designed. Based onCambridge University’s Model, responsiveness of Almas-e-Kavir andEhsan Industrial Group are surveyed and analyzed that are done bycomparative-theoretical case study. A questionnaire is designedaccording to the comparative-theoretical case study that determinesresponsiveness’s degree of ceramic tile industry’s companies. At thesame time, literature reviews of knowledge management enablers aredone and a questionnaire is designed. At the second stage, twoquestionnaires are distributed and after gathering them, data areanalyzed. In this stage, questionnaire of knowledge managementenablers are validated by confirmatory factor analysis. Then, affect ofknowledge management enablers on responsiveness are analyzed bydiscriminate analysis. Responsiveness at manufacturing systems isability to achieving operational objective with internal and externaldisturbances. Results are shown that infrastructures of knowledgemanagement have more effect on responsiveness than people,strategy, and processes}, keywords = {Disturbances,Capabilities,Comparative-Theoretical Case Study,Confirmatory Factor Analysis,Discriminate Analysis}, title_fa = {بررسی رابطه بین تواناسازندههای مدیریت دانش و پاسخگویی در صنعت کاشی و سرامیک ایران: پژوهش آمیخته اکتشافی}, abstract_fa = {در این تحقیق از طرحهای تحقیق آمیخته اکتشافی استفاده شده است و در دومرحله صورت گرفت. در مرحله اول دو پرسشنامه طراحی گردید. بر اساس مدلیکه در دانشگاه کمبریج ارائه گردیده بود، به بررسی و تحلیل پاسخگویی شرکتالماس کویر و گروه صنعتی احسان به صورت مطالعه موردی تطبیقی نظریپرداخته شد. براساس نتایج مطالعه موردی تطبیقی نظری پرسشنامهای جهت تعیین میزان پاسخگویی شرکتهای فعال در صنعت کاشی و سرامیک ایران طراحیگردید. همزمان بر مبنای مطالعات اولیه در زمینه تواناسازندههای مدیریت دانش،پرسشنامه ای برای آن طراحی گردید. در مرحله دوم دو پرسشنامه توزیع گردید وپس از گردآوری به تجزیه و تحلیل دادهها پرداخته شد. در این مرحله ابتدا با استفادهاز تجزیه و تحلیل عاملی تاییدی پرسشنامه تواناسازندههای مدیریت دانش مورد تاییدقرار گرفت. سپس به بررسی تاثیر تواناسازندههای مدیریت دانش بر پاسخگوییسازمانها با استفاده از تجزیه و تحلیل تشخیصی پرداخته شد. پاسخگوییدرسیستم های تولیدی به توانایی یک سیستم تولیدی در دستیابی به اهداف عملیاتیبا وجود آشفتگیهای داخلی و خارجی گفته میشود. نتایج نشان میدهد کهزیرساختارهای مدیریت دانش نسبت به افراد، استراتژی و فرایندها بر پاسخگوییتاثیر بیشتری دارد}, keywords_fa = {آشفتگیها,توانمندیها,مطالعات موردی تطبیق نظری,تجزیه و تحلیل عاملی تاییدی,تجزیه و تحلیل تشخیصی}, url = {https://jims.atu.ac.ir/article_2011.html}, eprint = {https://jims.atu.ac.ir/article_2011_b0421861d06be838bfdd5779e6205309.pdf} }