@article { author = {عالم تبریز, اکبر and زندیه, مصطفی and دوست محمدی, ایمان}, title = {}, journal = {Industrial Management Studies}, volume = {12}, number = {35}, pages = {7-25}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba'i University}, issn = {2251-8029}, eissn = {2476-602X}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزیابی تاثیر به کارگیری نظریه محدودیت ها بر شاخص های عملکردی خط تولید با رویکرد شبیه سازی (مورد مطالعه: خط تولید دینام خودرو)}, abstract_fa = {استفاده ازروش تئوری محدودیت هادرسیستم  تولیدی یکی ازروشهای موثرجهت افزایش خروجی خط تولیدودرنتیجه افزایش بهره وری کل سیستم می­باشد. دراین روش بیان میشودکه محدودیت در هرسیستم یافرایند، تعیین کننده حداکثربازده یا عملکرد بوده و می­بایست شناسایی ودرجهت افزایش کارایی وبازدهی سیستم مدیریت شود. درام–بافر–روپ،روشی جهت اجرای تئوری محدودیت­هادرخط تولیدمیباشد. دراین تحقیق باانجام مطالعه موردی برروی یک خط تولیدقطعات خودرویی،ابتدابااستفاده ازرویکردشبیه سازی به پیاده سازی سیستم دی–بی–آر ومقایسه آن باسیستم عادی خط تولیدپرداخته شده وسپس به بررسی تاثیرتغییرمکان گلوگاه برروی چهارشاخص کلیدی زمان انتظار،کاردرجریان ساخت،توان عملیاتی وزمان تحویل درهردوسیستم پرداخته شده است. نتابج تحقیق حاکی از ضعیف تر شدن میزان شاخص ها با دور شدن گلوگاه از مبدا و کمتر بودن شیب این تغییر در سیستم دی بی آر نسبت به سیستم عادی می باشد. }, keywords_fa = {سیستم درام- بافر-روپ,گلوگاه,کار در جریان ساخت,زمان انتظار,توان عملیاتی,زمان تحویل}, url = {https://jims.atu.ac.ir/article_819.html}, eprint = {https://jims.atu.ac.ir/article_819_2bd928cf64404de6f49d8e2779c3acca.pdf} }