%0 Journal Article %T طراحی یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری برای ارزیابی مشتریان %J مطالعات مدیریت صنعتی %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8029 %A سیف برقی, مهدی %A ضیائی نقش بندی, چرو %D 2012 %\ 03/27/2012 %V 9 %N 24 %P 67-84 %! طراحی یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری برای ارزیابی مشتریان %K سیستم پشتیبانی تصمیم %K ارزیابی مشتریان %K انحصاری %K تصمیم گیری چند معیاره %R %X در این مقاله یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری جهت ارزیابی مشتریان ارائه می شود. این سیستم به خصوص می تواند در شرکت های انحصاری کاربرد داشته باشد. این مقاله توسعه یافته پژوهش چامودراکاس و همکاران است که در آن صرفا بر اساس یک مدل تاپسیس فازی ارزیابی و انتخاب مشتریان صورت گرفته است. مدل پیشنهادی شامل 6 روش مختلف است که کاربر می تواند به دلخواه از بین آنها یکی یا ترکیبی را انتخاب کند. سیستم نرم افزاری مربوطه به زبان برنامه نویسی نوشته شده است. جهت نمایش عملکرد سیستم، بخش های اصلی آن به همراه یک مثال عددی ارائه شده است. %U https://jims.atu.ac.ir/article_4540_3e2af834e6a1260957ac0eddfb8fb8cc.pdf