TY - JOUR ID - 10350 TI - تعیین ارزش شبکه اجتماعی سازمانی از دیدگاه مدیریت دانش JO - مطالعات مدیریت صنعتی JA - JIMS LA - fa SN - 2251-8029 AU - تقوی فرد, محمد تقی AU - عبدلی مسینان, فائزه AD - هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 17 IS - 54 SP - 31 EP - 65 KW - ارزش شبکه اجتماعی سازمانی KW - مدیریت دانش KW - کاربردهای شبکه اجتماعی DO - 10.22054/jims.2019.17584.1628 N2 - این مقاله از دیدگاه مدیریت دانش درخصوص شبکه اجتماعی سازمانی بهره می برد. ما به این سوال پاسخ می دهیم که کارکنان چگونه از شبکه اجتماعی سازمانی در جهت ایجاد ارزش و تقویت مدیریت دانش استفاده می کنند همچنین به بررسی اشکال استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی و ارزش آن برای مدیریت دانش می پردازیم. در این تحقیق به پنج کارکرد شبکه اجتماعی که شامل: حل مسئله،تولید ایده ها ، به روز رسانی ها ، مدیریت کار،گفتگوهای غیررسمی؛ میباشد، پرداخته میشود.نوع تحقیق کاربردی و با استفاده از پرسش نامه داده های مورد نظر جمع آوری و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آنالیز رگرسیون و نرم‌افزار SPSS استفاده شده است . جامعه این تحقیق 100 نفر از کارمندان شرکت همکاران سیستم که از شبکه های اجتماعی تخصصی و حرفه ای استفاده می کنند، میباشد و تعداد75 نفر به عنوان نمونه جهت انجام تحقیق از طریق فرمول کوکران انتخاب شده است. جهت بررسی روایی محتوایی پرسشنامه از نظرات اساتید و خبرگان و برای پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. یافته ها در نهایت نشان دادند شبکه اجتماعی سازمانی قادر به ایجاد ارزش برای نوآوری با کمک به افراد در بکارگیری موثر کارکردهای شبکه اجتماعی و غنی سازی توانایی های دانش میباشد و مشارکت موثر در شبکه اجتماعی سازمانی می تواند باعث فعالسازی مدیریت دانش و ایجاد ارزش شود. منظور از ارزشگذاری ارزیابی مزایای استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی برای به دست آوردن دانش موثرمی باشد. UR - https://jims.atu.ac.ir/article_10350.html L1 - https://jims.atu.ac.ir/article_10350_f0d48b6affd8054724a22aeceac8fa57.pdf ER -