TY - JOUR ID - 10365 TI - شناسایی شاخص‌های کلیدی استراتژیک با استفاده از برنامه ریزی خطی در شرکت بازرگانی دولتی کرمان JO - مطالعات مدیریت صنعتی JA - JIMS LA - fa SN - 2251-8029 AU - شهسواری پور, ناصر AU - کاظمی, حسین AU - حسین زاده, مرتضی AU - ماهری, داریوش AU - حیدربیگی, شهلا AD - گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان AD - استادیار مدیریت دولتی، دانشکده ی اقتصاد و مدیریت دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان. AD - کارشناسی ارشد رشته مدیریت گرایش سیستمهای اطلاعاتی، دانشگاه ولی عصر(عج) AD - کارشناس ارشد(M.A) معاون فنی و مدیر انرژی شرکت بازرگانی دولتی Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 17 IS - 54 SP - 327 EP - 371 KW - ارزیابی عملکرد KW - شاخص‌های کلیدی KW - برنامه‌ریزی خطی KW - برنامه ریزی استراتژیک DO - 10.22054/jims.2017.22070.1763 N2 - امروزه یکی از مشکلات اساسی سازمان‌ها، در ایجاد نظام ارزیابی عملکرد، شناسایی شاخص‌های کلیدی مناسب است. در بین الگوهای ارزیابی و عملکرد، در سالهای اخیر، کارت امتیازات متوازن از اقبال بیشتری برخوردار بوده است؛ اما در عمل بسیاری از پروژه‌های ارزیابی متوازن با شکست مواجه می‌شوند. از مهمترین دلایل شکست در استقرار نظام ارزیابی متوازن ضعف در انتخاب شاخص‌های کلیدی مناسب است. لذا این پژوهش به کمک مدل اصلاح شده کارت امتیازات متوازن و بکارگیری برنامه ریزی خطی سعی در بکارگیری روشی مناسب جهت ارائه مدلی برای انتخاب تعداد مناسب شاخص‌های کلیدی عملکرد می‌باشد و نتایج اجرایی این رویکرد را به صورت موردی در شرکت بازرگانی کرمان ارئه می‌دهد. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و بر اساس روش، از نوع توصیفی تحلیلی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را 71 نفر از کارکنان فنی پروژه‌ها و تاسیسات ذخیره سازی شرکت بازرگانی دولتی کرمان که 10نفر از آنها از مدیران این شرکت بودند تشکیل می-دهند. UR - https://jims.atu.ac.ir/article_10365.html L1 - https://jims.atu.ac.ir/article_10365_c66e63029bc57491990bdca80d82ab7c.pdf ER -