TY - JOUR ID - 1900 TI - طرح ریزی و بهبود بسط عملکرد کیفیت )رویکرد مدل کانو فازی( JO - مطالعات مدیریت صنعتی JA - JIMS LA - fa SN - 2251-8029 AU - آذر, عادل AU - شریعتی راد, مریم AD - استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه تربیت مدرس AD - دانش اموخته مدیریت صنعتی دانشگاه تربیت مدرس Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 10 IS - 27 SP - 6 EP - 21 KW - خانه کیفیت KW - مدل کانو فازی KW - خواسته های مشتری KW - ضریب اهمیت خواسته مشتری DO - N2 - یکی از تکنیک های به کاررفته در مباحث کیفیتی مدل گسترش مشخصه های کیفیت است و یکیاز ابزارهای مورد استفاده در این روش، تکمیل خانه کیفیت و در نتیجه تعیین ضریب اهمیتخواسته های مشتری است. مدل کانو یک مدل کیفیت دو بعدی است که به تولید کنندگان کمکمی کند تا خواسته های مشتری را به پنج دسته اساسی، عملکردی، مهیج، بی تفاوت و معکوس تقسیمکنند. در این تحقیق با مشخص کردن خواسته مشتری به تعیین نوع آنها پرداخته می شود و سپس باتوجه به نسبت بهبود و درجه اهمیت نیازها، ضریب اهمیت هر نیاز تعیین می شود. از ضرایب اهمیت بهدست آمده می توان در تکمیل خانه کیفیت که یکی از ابزارهای مفید در گسترش مشخصه هایکیفیت است، استفاده کرد. تحقیق حاضر از نوع کاربردی است که قصد دارد دستاوردهای علمیحاصل از تحقیقات بنیادی را به حوزه تکنولوژی انتقال دهد.این چارچوب یک الگوریتم عمومیاست که برای هر محصولی قابل استفاده است، اما برای نمونه در سال 8811 در شرکت سیمانبه کار گرفته شده است. II لارستان تولید کننده سیمان پرتلند تی UR - https://jims.atu.ac.ir/article_1900.html L1 - https://jims.atu.ac.ir/article_1900_0b2ae73a09168f33485427d6f3e15141.pdf ER -