TY - JOUR ID - 193 TI - شناسایی عوامل موثر بر نوآوری سازمانی با تکیه بر پارادایم نوآوری باز مطالعه موردی: صنعت نشر کشور JO - مطالعات مدیریت صنعتی JA - JIMS LA - fa SN - 2251-8029 AU - پرهیزکار, محمد مهدی AU - جوکار, علی اکبر AU - درینی, ولی محمد AD - استادیاردانشگاه پیام نور AD - استادیار دانشگاه پیام نور AD - عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 11 IS - 31 SP - 101 EP - 125 KW - نوآوری KW - نوآوری باز KW - صنعت نشر DO - N2 - مطالعه حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر نوآوری سازمانی در صنعت نشر کشور انجام شد. در این بررسی تاکید اصلی بر رویکرد نوآوری باز بوده است. روش پژوهش آمیخته که جامعه آماری آن در بخش کیفی را متخصصین حوزه نشر و در بخش کمی اساتید دانشگاه‎های تهران تشکیل داده است. تعداد نمونه آماری در بخش کیفی 30 نفر و در بخش کمی تعداد 300 نفر  می‏باشد. بر اساس مبانی نظری و پیشینه تجربی، عواملی شامل عوامل ساختاری، مادی، محیطی و فردی شناسایی و پرسشنامه­ای محقق ساخته مشتمل بر 60 سوال تهیه و اعتبار صوری و محتوایی آن مورد تائید قرار گرفته شد. پایایی این ابزار با استفاده از روش آلفای کرونباخ 89/0 برآورد شد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از روش آماری تحلیل مسیر استفاده شد. یافته ها نشان داد که عوامل متعدد و مختلفی در ایجاد فضای نوآوری باز نقش دارند. که به ترتیب بیتشرین اثر و نقش مربوط به متغیر شایستگی های محوری منابع انسانی و کمترین اثر مربوط به متغیر دستیابی به بازارها می‎باشد.   UR - https://jims.atu.ac.ir/article_193.html L1 - https://jims.atu.ac.ir/article_193_def9c3bdfed57b818479111f119fc777.pdf ER -