TY - JOUR ID - 4372 TI - بسط عملکرد کیفی در تعیین مشخصه های فیزیکی شعب JO - مطالعات مدیریت صنعتی JA - JIMS LA - fa SN - 2251-8029 AU - عبدالباقی, عبدالمجید AU - دلوی, محمدرضا AU - رئیسی, مجتبی AD - عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ بهایی AD - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی AD - کارشناس ارشد مدیریت صنعتی Y1 - 2004 PY - 2004 VL - 2 IS - 7 SP - 83 EP - 103 KW - گسترش کارکردهای کیفی KW - خانه های کیفیت KW - نیازها و خواسته های مشتری KW - ویژگی های فیزیکی DO - N2 - مشتریان به عنوان منبع اصلی سودآوری سازمان ها بوده و بنابراین در نظر گرفتن خواسته ها و نیازهای آنان به عنوان تضمین کننده بقای واحدهای کسب و کار دارای اهمیت می باشد. در این راستا در نظر گرفتن رضایت آنها در گرو کیفیت خدماتی است که سازمان ها به آنها ارائه می کنند. در تایید رضایت اهمیت مشتریان همین بس که 30 % از امتیازات کیفیت در جایزه مالکوم بالدریج به رضایت مندی مشتریان اختصاص داده شده است. مقاله حاضر حاصل یک پژوهش کاربردی در زمینه بهسازی خدمات بانکی با استفاده از روش QFD می باشد. QFD ابزاری است که تبدیل کننده نیازهای واقعی مشتری به ویژگی های محصول / خدمت می باشد. در QFD با روشی مدون و ساختار یافته به گردآوری نیازهای مشتری پرداخته شده و بر اساس آن و با توجه به منابع سازمانی و توانایی های سازمان به پاسخگویی به نیازها و خواسته ها پرداخته می شود. با توجه به عنوان مقاله یعنی کاربرد تکنیک QFD در تعیین ویژگی های فیزیکی شعب بانک، هدف اصلی تعیین دیدگاه های مشتریان در زمینه ارزش هایی است که از کیفیت جنبه های فیزیکی شعب انتظار دارند. در این تحقیق با استفاده از مصاحبه، پرسشنامه، بررسی اسناد و مدارک و با استفاده از تکنیک AHP ویژگی های فیزیکی شعب ارائه شده است. همچنین به مقایسه وضعیت میزان پاسخگویی به انتظارات و خواسته های مشتریان بانک رفاه و سایر رقبا و ارزیابی دیدگاه های مشتریان در راستای الزامات فنی مورد نیاز و طراحی الگوی مناسب جهت تعیین ویژگی های مناسب فیزیکی شعب پرداخته شده است. UR - https://jims.atu.ac.ir/article_4372.html L1 - https://jims.atu.ac.ir/article_4372_39cfb9a7b49bb62508c00d59fb053b27.pdf ER -