TY - JOUR ID - 4386 TI - بررسی ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثر بخشی مدیریت دانش JO - مطالعات مدیریت صنعتی JA - JIMS LA - fa SN - 2251-8029 AU - خوش سیما, غلامرضا AU - ابراهیمی نژاد, مهدی AU - فلاح لاجیمی, حمیدرضا AD - عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه ولی عصر رفسنجان AD - استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه ولی عصر رفسنجان AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2005 PY - 2005 VL - 3 IS - 10 SP - 25 EP - 46 KW - درونی سازی KW - برونی سازی KW - اجتماعی سازی KW - ترکیب KW - اثر بخشی KW - مدیریت دانش DO - N2 - در این تحقیق، در ابتدا با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی شاخص های فرایندهای مدیریت دانش مورد بررسی قرار گرفته، سپس به اندازه گیری فرایندهای مدیریت دانش از دیدگاه نوناکا و اثر بخشی مدیریت دانش پرداخته شد. سپس ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثر بخشی مدیریت دانش با استفاده از رگرسیون گام به گام و همبستگی تفکیکی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که در دانشگاه های سطح شهر رفسنجان فرایندهای درونی سازی، برونی سازی، و اجتماعی سازی انجام می گیرد و فرایندهای درونی سازی، برونی سازی، و ترکیب در اثر بخشی مدیریت دانش موثر می باشد. UR - https://jims.atu.ac.ir/article_4386.html L1 - https://jims.atu.ac.ir/article_4386_a536d9af4c33c5ae2ac0dc79535f5f74.pdf ER -