TY - JOUR ID - 4450 TI - مدل هماهنگی بین استراتژی بازاریابی بین الملل با ابعاد محیطی سازمان و زیر سیستم های بازاریابی بین الملل و اثر آن بر عملکرد صادراتی (مورد: صنعت خدمات فنی و مهندسی) JO - مطالعات مدیریت صنعتی JA - JIMS LA - fa SN - 2251-8029 AU - قاسمی, حسن AU - اعرابی, سید محمد AU - دهقان, نبی اله AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی AD - استاد گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی و رییس پژوهشکده مدیریت سما (استاد مشاور) AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی (بازاریابی) دانشگاه علامه طباطبایی (محقق) Y1 - 2007 PY - 2007 VL - 6 IS - 17 SP - 75 EP - 105 KW - هماهنگی KW - بازاریابی بین الملل KW - ابعاد محیطی سازمان KW - عملکرد صادراتی DO - N2 - مقاله حاضر نتیجه میدانی است که با هدف بررسی تاثیر هماهنگی استراتژی های بازاریابی بین الملل با ابعاد محیطی سازمان و زیر سیستمهای بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی شرکتهای صادر کننده خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق شرکت های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی بوده که بر اساس روش نمونه گیری غیر احتمالی قضاوتی 41 شرکت به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند که حدود 95 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور را تحت پوشش قرار می دهند. نتایج تحقیق نشان می دهد که دو متغیر هماهنگی بیرونی و هماهنگی درونی و اثر تعاملی آنها بر عملکرد صادراتی اثر می گذارند. همچنین نتایج تحقیق نشان می دهد که اثر هماهنگی درونی نسبت به هماهنگی بیرونی بر عملکرد صادراتی بیشتر است. مدل کمی تحقیق نیز که حاصل تحلیل رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام می باشد نشان می دهد که سهم متغیر هماهنگی درونی در پیش بینی عملکرد صادراتی شرکتها، 225% بوده ولی سهم متغیر هماهنگی بیرونی 162% بوده که خود تائید کننده تاثیر بیشتر متغیر هماهنگی درونی بر عملکرد صادراتی شرکتها می باشد. UR - https://jims.atu.ac.ir/article_4450.html L1 - https://jims.atu.ac.ir/article_4450_01f7d794e041a1ee23e5c483738dd02d.pdf ER -