دانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت صنعتی2251-80292720041221Determination of Reorder Point in Fuzzy Senseمحاسبه نقطه سفارش مجدد در حالت فازی1134368FAجعفررضاییدانشکده مدیریت دانشگاه ولی عصر رفسنجانسید محمد تقیفاطمی قمیدانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیرJournal Article20040728One of the most important issues in inventory control is determination of the recorder point. Are usually in forms of crisp or probability. In this article the parameters are considered as fuzzy numbers because of ambiguities in the real world. Then reorder point value is calculated using α-cut concept extension principle. Fuzzy arithmetic and fuzzy trapezoidal numbers. Finally concluding remarks are given.یکی از مسایل اصلی کنترل موجودیتها، تعیین نقطه سفارش مجدد است. پارامترهای مشخص کننده این نقطه، معمولا به یکی از دو صورت قطعی و احتمالی است. در این مقاله به دلیل اینکه دنیای واقعی آکنده از عدم قطعیت ها و ابهامات است و در اکثر مواقع نمی توان پارامترها را به صورت قطعی و یا احتمالی مشخص نمود به صورت فازی در نظر گرفته می شوند. لذا مقدار نقطه سافرش مجدد با کاربرد مفهوم" α-برش" اصل گسترش، حساب فازی و اعداد فازی ذوزنقه ای بدست می آید که مساله را بیشتر به واقعیت خود نزدیک می سازد. در پایان نتایج پژوهش آورده شده است.https://jims.atu.ac.ir/article_4368_50a952a6e791c005aebe125b48af9936.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت صنعتی2251-80292720041221The Model of Development Strategy and Choosing for Suitable Technology; Case study: The Industry of Paraffinمدل راهبرد توسعه و انتخاب فناوری مناسب در صنعت پارافین15354369FAعارفطیباکارشناسی ارشد مهندسی صنایع- سیستم و بهره وری از سازمان مدیریت صنعتیمحمد علیشفیعااستاد دانشگاه علم و صنعت ایرانJournal Article20040627In this article it has been tries to represent the strategy of development paraffin industry in Iran by USING SWOT model.
Different Production Technologies have been acquainted in expansionist vision and production possibility has been noticed. Suitable technology has been chosen with the use of Multiple Attribute Decision Making and TOPSIS Decision making model. ELECTRE Decision Making Model has been used of evaluate & confirm the accuracy of its results.گزینش فناوری مناسب یک جامعه برای دریافت از دارندگان آن در دیگر جوامع، نیاز به اخذ تمهیدات سنجیده جهت اثر بخش شدن تصمیم اخذ شده دارد. در این مقاله سعی شده است با بکارگیری مدل اس دبلیو ا تی راهبرد توسعه جهت صنعت تولید پارافین در ایران شناسایی شده است. فناوریهای مختلف تولید این محصولات با دیدی توسعه طلبانه ارائه گردد و امکان پذیری تولید مد نظر قرار گرفته است. با تعیین عوامل موثر در تصمیم گیری انتخاب فناوری از بین گونه های ممکن و با استفاده از مدلهای تصمیم گیری چند شاخصه، ابزار تاپ سیس برای تعیین گزینه مناسب فرآورده به خدمت گرفته شده است. از ابزار الکتر برای حصول اطمینان از صحت گزینش بهره گرفته شده و با درجه اطمینان خاص راهکار تولید کالایی راهبردی به کمک ابزارهای تصمیم گیری ارائه شده است.https://jims.atu.ac.ir/article_4369_47562966253e2c71bb038b8b8783dc3e.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت صنعتی2251-80292720041221A Method for Optimizing Statistical Multi- criteria Problems, using Fuzzy Goal Programmingروشی برای بهینه سازی مسائل چند پاسخه آماری با استفاده از برنامه ریزی آرمانی فازی37554370FAمقصودامیریعضو هیئت علمی مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی0000-0002-0650-2584Journal Article20040728One of the most important issues in inventory control is determination of the reorder point. Defining parameters of this point are usually in forms of crisp or probability. In this article the parameters are considered as fuzzy numbers because of ambiguities in the real world. Then reorder point value is calculated using a cut concept extension principle fuzzy arithmetic and fuzzy trapezoidal numbers. Finally concluding remarks are given.در این مقاله روشی برای بهینه سازی مسائل چند پاسخه آماری با استفاده از برنامه ریزی آرمانی فازی ارائه می شود. از آنجا که روش برنامه ریزی آرمانی نظرات تصمیم گیرنده (DM) را بصورت عینی در نظر می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. روش ارائه شده در مقایسه با روش های موجود سرعت بیشتری داشته و هم چنین از زیر بنای ریاضی قویتری برخوردار است. مقایسه بین روش پیشنهادی و روشهای موجود نشان می دهد که روش پیشنهادی دارای کارایی بالا می باشد. این امر با یک مثال نشان داده شده است.https://jims.atu.ac.ir/article_4370_57fd2cf95963c495435d823e2e17ea61.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت صنعتی2251-80292720041221The Use of QFD Technique for Assessing of the Physical Specifications of Bank Branches Case of Refah Bankتدوین استراتژی منابع انسانی با استفاده از رویکرد QFD در سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور57814371FAسید محمداعرابیعضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطباییرضاآرمان پورکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20040627The present article is a result of application research in the field of improvement of bank services by the use of QFD method. QFD is means which translates actual nees of customers to specifications of product services. The needs of customers are gathered by a modern and structured method in QFD. Considering the organizational resources and capabilities of organization the needs or demands are answered.
With regard to the title of article the use of QFD technique in assessing of physical specifications of band branches the main purpose is to determine of customers points of view as to values which are expected of the quality of physical aspects of the branches. Also in the article we have compared the amount of answering to customer needs and expectations in refah band to other branches. Also in the article we have compared the amount of answering to customer needs and expectations in refah bank to other competitors as well as to assess their points of view as to required technical obligations and to design a proper pattern for assessing of physical specifications of the branches.
Considering the importance of marketing and selecting of the physical aspects and specifications among them we have interviewed customer and in order to determine their importance we have designed a questionnaire for customer based on the process of AHP. And we have assessed the technical specifications and obligations which will answer the needs by the help of expects and proficient in this field. Further we have determined the operation of band and its competitors in doing the desired needs of customers as well as their technical demands and obligations according to QFD technique in HOQ.
Finally we have presented the proper pattern acquired by the above matrix to assess the physical specifications for absolute branches of the Refah Bank.در این مقاله ضمن بررسی فرایند تدوین استراتژی منابع انسانی به این موضوع پرداخته خواهد شد که سازمان های خدماتی از جمله سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور چگونه می توانند الزامات مشتری در رابطه با منابع انسانی را با استفاده از رویکرد QFD شناسایی کرده و از نتایج آن در برنامه ریزی های استراتژیک برای منابع انسانی استفاده نمایند. در پایان این مقاله و بر اساس نتایج بدست آمده در تحقیق حاضر نحوه استفاده مناسب از رویکرد QFD در تدوین استراتژی منابع انسانی برای کمک به بهبود استراتژی های سازمانی موجود و دستیابی به کیفیت مناسب در ارائه خدمات در آینده پیشنهاد می گردد. به عبارتی دیگر در این مقاله پس از طی فرایندی شش مرحله ای موسوم به فاز اول رویکرد هوشین کانری و با ادغام یافته های به دست آمده از مطالعات گذشته در مورد استراتژی به عنوان نخستین در انجام برنامه ریزی های راهبردی در زمینه اصلی ترین سرمایه سازمان که همان منابع انسانی می باشد میسر می گردد.https://jims.atu.ac.ir/article_4371_3c16502033596e561e232428904abd04.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت صنعتی2251-80292720041221Quality Function Deployment to Determine Physical Features of the Banksبسط عملکرد کیفی در تعیین مشخصه های فیزیکی شعب831034372FAعبدالمجیدعبدالباقیعضو هیئت علمی دانشگاه شیخ بهاییمحمدرضادلویعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامیمجتبیرئیسیکارشناس ارشد مدیریت صنعتیJournal Article20040627Customers are the primary source of profitability in the organizations and hence taking into consideration their wants and needs are required for ensuring business units survival. This will be accomplished through offering of high quality services. 30 percent of total quality weight of Malcolm baldridge award is dedicated to customer satisfaction.
This paper is the result of an applied research to enhance banking services using QFDs. QFD is a tool to convert customer real needs into product service features. Using a structured method QFD collects the needs of the customers and considering organizational resources and its ability responds to market needs and wants. The main objective is to determine customers views on values that customer expect from the concept of physical quality of the banks branches. The study utilized different methods involving interviews questionnaire and analysis of documents. Using analytic hierarchy process the physical features of the bank has been ranked and suggestions have been proposed to better design and deploy the physical features of the banks. Also responding to expectancies of customers of bank Refah has compared with the competitors, and customers opinions on technical requirements and designing an appropriate design of physical is investigated and presented.مشتریان به عنوان منبع اصلی سودآوری سازمان ها بوده و بنابراین در نظر گرفتن خواسته ها و نیازهای آنان به عنوان تضمین کننده بقای واحدهای کسب و کار دارای اهمیت می باشد. در این راستا در نظر گرفتن رضایت آنها در گرو کیفیت خدماتی است که سازمان ها به آنها ارائه می کنند. در تایید رضایت اهمیت مشتریان همین بس که 30 % از امتیازات کیفیت در جایزه مالکوم بالدریج به رضایت مندی مشتریان اختصاص داده شده است.
مقاله حاضر حاصل یک پژوهش کاربردی در زمینه بهسازی خدمات بانکی با استفاده از روش QFD می باشد. QFD ابزاری است که تبدیل کننده نیازهای واقعی مشتری به ویژگی های محصول / خدمت می باشد. در QFD با روشی مدون و ساختار یافته به گردآوری نیازهای مشتری پرداخته شده و بر اساس آن و با توجه به منابع سازمانی و توانایی های سازمان به پاسخگویی به نیازها و خواسته ها پرداخته می شود. با توجه به عنوان مقاله یعنی کاربرد تکنیک QFD در تعیین ویژگی های فیزیکی شعب بانک، هدف اصلی تعیین دیدگاه های مشتریان در زمینه ارزش هایی است که از کیفیت جنبه های فیزیکی شعب انتظار دارند. در این تحقیق با استفاده از مصاحبه، پرسشنامه، بررسی اسناد و مدارک و با استفاده از تکنیک AHP ویژگی های فیزیکی شعب ارائه شده است. همچنین به مقایسه وضعیت میزان پاسخگویی به انتظارات و خواسته های مشتریان بانک رفاه و سایر رقبا و ارزیابی دیدگاه های مشتریان در راستای الزامات فنی مورد نیاز و طراحی الگوی مناسب جهت تعیین ویژگی های مناسب فیزیکی شعب پرداخته شده است.https://jims.atu.ac.ir/article_4372_39cfb9a7b49bb62508c00d59fb053b27.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت صنعتی2251-80292720041221The Method of Referencing to Electronic Information Resources in Scientific and Practical Researchesنحوه استناد به منابع اطلاعاتی الکترونیک در تحقیقات علمی و عملی1051184373FAکامرانفیضیدانشیار دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطباییعلیرضامقدسیکارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20040627Today with the advances in the applications of information and communication technologies in the field of research it is necessary to protect the rights of those authors who publish and their works through global and local information networks such as internet and intranets. In this article the importance and benefits of electronic scientific references is emphasized and the most important paper based and web-based references are expressed. Also the most important electronic information resources and referring techniques such as new linguistic association the US association of psychology Chicago University and council of biology audits are indicated. The method of US association of psychology is selected to introduce a unified method for referring.امروزه با گسترش روز افزون کاربردهای فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی به صورت الکترونیک در عرصه پژوهش، رعایت حقوق صاحبان آثاری که حاصل تلاش خود را از طریق شبکه های اطلاعاتی محلی و جهانی همچون اینترانت و اینترنت در اختیار سایر نویسندگان و پژوهشگران قرار می دهند ضرورت اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. در این مقاله ضمن بیان مقدمه ای کوتاه درباره اهمیت استفاده از منابع علمی الکترونیک و مزایای بکارگیری آنها مهمترین تفاوت های منابع علمی و تحقیقاتی منتشر شده بر روی کاغذ و اینترنت ذکر شده است. همچنین به مهمترین منابع اطلاعاتی الکترونیکی و عمده ترین روش های استناد به منابع اطلاعاتی الکترونیک همچون روش مجمع زبان شناسی جدید، روش انجمن روانشناسی آمریکا، روش دانشگاه ملی شیکاگو و شورای ویراستاران زیست شناسی اشاره گردیده است. ضمنا برای معرفی سبک واحدی در نحوه استناد به منابع اینترنتی، روش انجمن روانشناسی آمریکا مورد بررسی تفصیلی قرار گرفته است. در پایان نیز نتیجه گیری هایی به عمل خواهد آمد.https://jims.atu.ac.ir/article_4373_fd79ee0f55bc2d0c52f083adb63c136e.pdf