بررسى عوامل تأثیرگذار بر موفقیت پیاده سازى سیستم هاى مدیریت دانش (مطالعه ى موردى شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینى تأمین)

نغمه الوندی؛ رحمت میرزایی؛ محمد جعفر تارخ

دوره 11، شماره 30 ، مهر 1393، ، صفحه 98-128

چکیده
  در این تحقیق، ابتدا با مطالع هى منابع مختلف فاکتورهاى مؤثر بر موفقیت پیاد هسازى سیست مهاىمدیریت دانش شناسایى شد هاند. پس از آن با استفاده از آزمو نهاى آمارى و ب هکارگیرى نر مافزارا سپ ىا ساس وضعیت این فاکتورهاى در شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین بررسى شدتا از این طریق تعیین شود که شرکت یا دشده آمادگى لازم ب همنظور پیاد هسازى ...  بیشتر

بررسی شکاف های پیاده سازی سیستم های مدیریت دانش با استفاده از تکنیک آنالیز فاصله

محمد جعفر تارخ؛ رحمت میرزایی سروکلائی؛ نغمه الوندی

دوره 9، شماره 25 ، تیر 1391، ، صفحه 51-84

چکیده
  در این تحقیق، ابتدا با مطالعه منابع مختلف شکافهای پیادهسازی سیستمهایمدیریت دانش شناسایی شدهاند. بهمنظور بررسی شکافهای مدیریت دانش درشرکت ایران خودرو از چارچوب ارائه شده توسط لین و تی سنگ به عنوان پایهتحقیق استفاده شده است. پس از آن با استفاده از آزمونهای آماری و بکارگیرینرم افزار اس پی اس اس وضعیت این شکافها در نمونه انتخابی مورد ...  بیشتر

کاربرد داده کاوی در بهبود مدیریت ارتباط با مشتری

محمد جعفر تارخ؛ کبری شریفیان

دوره 6، شماره 17 ، مهر 1386، ، صفحه 153-181

چکیده
  امروزه مدیریت ارتباط با مشتری فقط یک مزیت رقابتی نیست بلکه شناسایی و جذب مشتریان وفادار و نگهداشتن آنها برای ادامه حیات در بازار رقابت، امری ضروری است. بانک ها و موسسات اعتباری در گذشته به علت محدودیت تنوع خدمات و عدم دسترسی به اطلاعات مشتریان، از روشهای ساده کیفی جهت سنجش اعتبار مشتریان خود استفاده می کردند ولی امروزه به دلیل وجود ...  بیشتر