ارائه مدل ترکیبی پیشنهادی کیفیت خدمات (سروکوال) و تجزیه و تحلیل شبکه ای برای رتبه بندی موسسات ارائه دهنده خدمات: مطالعه موردی موسسات ارائه دهنده بیمه تحت نظر بیمه مرکزی

احمد جعفر نژاد؛ حسن رحیمی

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1383، صفحه 1-26

چکیده
  هدف از این مقاله ارائه مدلی پیشنهادی برای رتبه بندی موسسات ارائه کننده خدمات با توجه به کیفیت ارائه خدمات می باشد؛ بگونه ای که ضمن در نظر گرفتن معیارهای مناسب برای سنجش کیفیت خدمات، وابستگی متقابل بین معیارها نیز لحاظ می گردد. در این مقاله با استفاده از مدل سروکوال ابتدا معیارهای مناسب سنجش کیفیت خدمات شناسایی شده و سپس با بکارگیری ...  بیشتر

بررسی فرهنگ سازمانی در گروه صنایع جدید

سیدمحمد اعرابی؛ محمود رحیم زاده

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1383، صفحه 27-47

چکیده
  این مقاله حاصل پژوهشی بمنظور بررسی فرهنگ سازمانی در یک گروه صنعتی می باشد. محقق پس از مطالعه کتابخانه ای و بررسی اجمالی روی چهارده الگوی فرهنگ سازمانی، الگوی گردن را هفت مولفه ی استانداردها، شفافیت سازمانی، مسئولیت ها، سازگاری، پاداشها، رهبری، صمیمیت و حمایت انتخاب نموده است. در این تحقیق به پیروی از الگوی مذکور و با ساختاری تعریف ...  بیشتر

کاربردهای فناوری اطلاعات در مهندسی مجدد فرایند کسب و کار

کامران فیضی؛ علیرضا مقدسی

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1383، صفحه 49-70

چکیده
  در این مقاله بعد از بیان مقدمه ای تفضیلی از دلایل روی آوردن سازمان ها به مهندسی مجدد فرایند کسب و کار، مهمترین ویژگی های این فرایند با تاکید بر فناوری اطلاعات معرفی شده و نتایج چند مطالعه عمده درباره زمینه های بکارگیری فناوری اطلاعات برای پیاده سازی آن تشریح در ادامه مهمترین عوامل موثر بر این فرایند با محوریت فناوری اطلاعات توصیف ...  بیشتر

مدیریت کیفیت جامع و فناوری اطلاعات: روابط و کارکردها

منوچهر انصاری؛ جمشید صالحی صدقیانی

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1383، صفحه 71-89

چکیده
  فناوری های جدید و پیشرفته، نگرش مدیریت و شیوه های حل مسائل و اداره سازمان ها را بکلی تغییر داده است. مدیریت در محیط متحول امروز، برای اداره موثر سازمان، باید شرایط گوناگون جهانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و قانونی را در نظر گرفته و به عواملی نظیر توسعه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و تغییر انتظارات و سلیقه های مشتریان توجه نماید. چرا ...  بیشتر

پیشنهاد مدل عمومی سیاستگذاری صنعتی با تاکید بر صنعت الکترونیک

رضا برادران کاظم زاده؛ سید حبیب الله طباطباییان؛ مجید حسنی پارسا

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1383، صفحه 91-125

چکیده
   TNA ابزاری است که توسط Unido برای اطمینان از انتقال موفقیت آمیز تکنولوژی ابداع شده است. از آنجا که این ابزار در مورد نقاط قوت و ضعف زیرساختهای تکنولوژی در چهار زمینه سیاست گذاری، دستگاه های سیاست گذاری، عملکرد سیاسی و قابلیت سیاست گذاری بحث می کند لذا می تواند به عنوان ابزاری برای سیاست گذاری نیز بکار رود. روش STIP نیز روشی برای ارزیابی ...  بیشتر

ارزیابی پاسخگویی در شرکت های تولیدی لوازم خانگی (رادیو و تلویزیون) ایران با استفاده از منطق فازی

غلامرضا خوش سیما؛ کارو لوکس؛ محمود حاجی باقری

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1383، صفحه 127-145

چکیده
  در محیط های تولیدی پویا و نامطمئن امروز، پاسخگویی یکی از مهمترین اولویت ها و ویژگی های سازمان های تولیدی می باشد. واژه پاسخگویی مفهومی چند بعدی و دارای ابهام است. بدلیل ابهام در این مفهوم، اغلب جهت ارزیابی آن به روش های معمولی به مشکل بر می خوریم. بنابراین ما در این مقاله به تشریح یک متدولوژی مبتنی بر دانش جهت ارزیابی پاسخگویی می پردازیم. ...  بیشتر