توسعه تاپسیس با درنظر گرفتن پراکندگی بین شاخصهای هر گزینه

سیامک خیبری؛ مصطفی کاظمی

دوره 16، شماره 49 ، تیر 1397، ، صفحه 199-219

https://doi.org/10.22054/jims.2018.8790

چکیده
  تاپسیس که در گروه جبرانی روشهای تصمیمگیری قراردارد، بر این مفهوم که گزینه انتخابی باید کمترین فاصله را باراه حل ایدهآل مثبت و بیشترین فاصله را با راه حل ایدهآل منفی داشته باشد، استوار است. وجود روند یکنواخت افزایشیو کاهشی در شاخصهای مثبت و منفی از جمله ویژگیهای تاپسیس در تعیین نقاط ایدهآل مثبت و منفی است. ایندرحالی است که میزان مطلوبیت ...  بیشتر

بررسی عوامل موثر بر توسعه فروش محصولات فرهنگی (کتاب) در ایران

نسترن حاجی حیدری؛ محمد بختیار نصر آبادی؛ حمیدرضا اسمعیلی گیوی؛ محمد سلطانی دلگشا

دوره 6، شماره 17 ، مهر 1386، ، صفحه 23-47

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش ایجاد و آزمون مدلی است که درک ما از چگونگی ارزیابی کانال های خرید معمولی و اینترنتی توسط مشتریان و همچنین چگونگی شکل گیری تمایلات خرید و مطلوبیت در خرید اینترنتی و معمولی افزایش می دهد. جامعه آماری این پژوهش خریداران معمولی ده کتاب فروشی معروف شهر تهران و خریداران اینترنتی سایت های عرضه کتاب بودند. پس از جمع آوری ...  بیشتر