شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر موفقیت توسعه محصول جدید با استفاده از رویکرد پویایی‌شناسی سیستم

طیبه عباس نژاد؛ رضا شفی زاده؛ محمد غفورنیا

دوره 17، شماره 52 ، فروردین 1398، ، صفحه 39-57

https://doi.org/10.22054/jims.2017.19985.1698

چکیده
  شرکت‌ها برای رشد و باقی ماندن در عرصه رقابت ناچار به نوآوری و توسعه محصولات جدید هستند، اما نوآوری و فرآیند توسعه محصول، پرریسک و هزینه‌بر است. از طرفی اکثر محققین برای بررسی توسعه محصول، عوامل مؤثر بر آن را ایستا در نظر گرفته و به پویایی بین این عوامل توجه ننموده‌اند. از آنجایی که نحوه ارتباط بین عوامل مؤثر بر موفقیت توسعه محصول ...  بیشتر

ارائه یک روش جدید برای ارزیابی و انتخاب سبد پروژه های توسعه محصول جدید

سید مجتبی هاشمی مجومرد؛ مسعود کسایی

دوره 15، شماره 47 ، دی 1396، ، صفحه 23-43

https://doi.org/10.22054/jims.2017.8115

چکیده
  تمایز از طریق توسعه محصول جدید یکی از موثرترین راه ها برای کسب موفقیت است اما با توجه نرخ شکستاین پروژه ها نمیتوان تنها با اتکا به یک پروژه توسعه محصول به موفقیت شرکت امید داشت. بنابراین باید سبدیاز پروژه های توسعه محصول جدید را انتخاب نمود. در این تحقیق با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و نظرسنجی از خبرگان نخست 3۲ معیار برای ارزیابی ...  بیشتر

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موثر در توسعه محصول جدید در گروه خودرو سازی سایپا با رویکرد AHP

علیرضا ممقانی؛ سهیل سرمد سعیدی؛ محمدرضا کاباران زاد قدیم

دوره 8، شماره 20 ، فروردین 1390، ، صفحه 167-194

چکیده
  توسعه محصول جدید (NPD)، به عنوان رویکردی نو، مطرح است شناخت عوامل کلیدی این رویکرد، می تواند در کاهش ریسک های تصمیم گیری برای مدیران مفید باشد. در این تحقیق سعی شده با مطالعات کتابخانه ای و مشاوره با اساتید دانشگاهی، مدیران و صاحب نظران در بخش های مرتبط با توسعه محصول در گروه خودروسازی سایپا، تا حد امکان عوامل کلیدی و شاخص های آن شناسایی ...  بیشتر