%0 Journal Article %T تأثیر مدیریت کیفیت(جنبه‌های نرم و سخت) بر عملکرد نوآوری سازمان با نقش میانجی قابلیت نوآوری فناورانه و رفتار فعالانه کارکنان، مورد مطالعه: شرکت‌‎های دانش بنیان کشور %J مطالعات مدیریت صنعتی %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8029 %A رضایی زیولایی, مجتبی %A زندحسامی, حسام %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 18 %N 59 %P 219-262 %! تأثیر مدیریت کیفیت(جنبه‌های نرم و سخت) بر عملکرد نوآوری سازمان با نقش میانجی قابلیت نوآوری فناورانه و رفتار فعالانه کارکنان، مورد مطالعه: شرکت‌‎های دانش بنیان کشور %K مدیریت کیفیت %K عملکرد نوآوری %K قابلیت نوآوری فناورانه %K رفتارفعالانه کارکنان %K شرکت‌های دانش بنیان %R 10.22054/jims.2021.48758.2422 %X تحقیقاتی که تاکنون انجام شده بیانگر نتایج گوناگون و متفاوتی از ارتباط بین جنبه‌های مدیریت کیفیت و عملکرد نوآوری می‌باشد. اکثر تحقیقات انجام شده ارتباط مستقیم بین مدیریت کیفیت و عملکرد نوآوری سازمان را تایید می نماید لیکن جنبه‌های تاثیرگذار مدیریت کیفیت به صورت جامع مورد بررسی قرار نگرفته‌ است، بنابراین در پژوهش حاضر شفاف سازی جنبه های مدیریت کیفیت و میزان تاثیرگذاری ایشان بر عملکرد نوآوری سازمان ها مورد توجه قرار گرفت.در این پژوهش به بررسی میزان تأثیر جنبه‌های نرم و سخت مدیریت کیفیت بر عملکرد نوآوری با نقش میانجی گری رفتار فعالانه کارکنان و قابلیت نوآوری فناورانه پرداخته شد. داده‌های‌ این پژوهش از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی فعال درحوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی جمع‌آوری گردید. با استفاده از متدولوژی مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس به بررسی فرضیات پرداختیم. نتایج این پژوهش نشان داد که مدیریت کیفیت نرم با میانجی‌گری قابلیت نوآوری و رفتارفعالانه کارکنان بر عملکرد نوآوری تاثیرمعنادار دارد و مدیریت کیفیت سخت بر قابلیت نوآوری تاثیر معناداری دارد؛ همچنین قابلیت نوآوری نیز بر عملکرد نوآوری سازمان به صورت معنادار تاثیر ‌‌می‌گذارد. %U https://jims.atu.ac.ir/article_12168_0ed79905c743938719874c44c5affa8e.pdf