TY - JOUR ID - 4387 TI - بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و تکنولوژی خدماتی (مطالعه موردی سازمان فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو) JO - مطالعات مدیریت صنعتی JA - JIMS LA - fa SN - 2251-8029 AU - اعرابی, سیدمحمد AU - ادبی فیروزجایی, محسن AD - استاد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی AD - کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی Y1 - 2005 PY - 2005 VL - 3 IS - 10 SP - 47 EP - 67 KW - فرهنگ سازمانی KW - تکنولوژی KW - تکنولوژی خدماتی DO - N2 - در اکثر کشورهای در حال توسعه و یا حتی بیشتر سازمان ها، علی رغم صرف هزینه های بسیار زیاد، جهت خرید و وارد کردن تکنولوژی شاهد هستیم که این تکنولوژی ها به خوبی جذب نمی شوند و تکنولوژی بعنوان موتور توسعه عمل نمی کند. یکی از دلایل این مساله، عدم تناسب بین فرهنگ موجود در جامعه یا سازمان با تکنولوژی مورد نظر می باشد. بنابراین از یک طرف ابتدا باید نوع تکنولوژی مورد استفاده را مطالعه و تحلیل کرد و سپس متناسب با آن باید فرهنگی را گسترش داد تا تکنولوژی بتواند نقش اصلی خود را ایفا نماید و به عنوان موتور توسعه عمل کند. از طرف دیگر در خرید و وارد کردن تکنولوژی به سازمان، ابتدا باید فرهنگ موجود سازمان را مطالعه و تحلیل نمود تا تکنولوژی جدید، متناسب با فرهنگ موجود باشد. در این مقاله سعی شده است که این رابطه در سازمان فروش شرکت ایران خودرو بررسی شود. UR - https://jims.atu.ac.ir/article_4387.html L1 - https://jims.atu.ac.ir/article_4387_32491220fb0b6808789f9e92351d7b7c.pdf ER -