ساویز محمد نبی؛ سینا محمد نبی
دوره 9، شماره 24 ، فروردین 1391، ، صفحه 161-182
چکیده
مقاله حاضر سعی در استفاده کاربردی از دانش داده کاوی به عنوان یک ابزار تحلیلی برای یافتن الگوهای رخداد حادثه از میان 1845 مورد حادثه و شبه حادثه ثبت شده در بانک اطلاعاتی حوادث شغلی یکی از سازمان های بزرگ پروژه محور کشور طی سالهای 1381 تا 1387 دارد. ماموریت سازمان مورد مطالعه اجرای پروژه های مرتبط با صنعت ساختمان در نقاط مختلف ایران و جهان ...
بیشتر
مقاله حاضر سعی در استفاده کاربردی از دانش داده کاوی به عنوان یک ابزار تحلیلی برای یافتن الگوهای رخداد حادثه از میان 1845 مورد حادثه و شبه حادثه ثبت شده در بانک اطلاعاتی حوادث شغلی یکی از سازمان های بزرگ پروژه محور کشور طی سالهای 1381 تا 1387 دارد. ماموریت سازمان مورد مطالعه اجرای پروژه های مرتبط با صنعت ساختمان در نقاط مختلف ایران و جهان می باشد. گستردگی جغرافیایی سایتها و آمار بالای حوادث و شبه حوادث، از ویژگی های سازمان مورد مطالعه است. در این تحقیق با استخراج 31 مورد قانون وابستگی قابل پیگیری از رکوردهای ثبت شده، مدلهایی برای پیش بینی و جلوگیری از رخداد حوادث پیشنهاد شده است. در استخراج قوانین، حداقل مقدار شاخصهای اطمینان، حمایت و صعود به ترتیب در سطوح 73% ، 5%، و 1 می باشند.
محمد رضا تقوا؛ سید مجتبی حسینی بامکان
دوره 9، شماره 23 ، دی 1390، ، صفحه 187-207
چکیده
طی دو دهه گذشته، دورنمای رقابت در صنعت بانک داری به طور قابل توجهی تغییر یافته است. این امر به علت نیروهایی همچون قوانین جدید، جهانی سازی، رشد فن آوری و تبدیل به محصول شدن خدمات بانک و افزایش قابل توجه تقاضای مشتریان می باشد. بدین جهت بانکها در پی ارائه خدمات مناسب به مشتریان بالقوه این خدمات هستند و ارائه خدمات جدید با تحلیل بهتری همراه ...
بیشتر
طی دو دهه گذشته، دورنمای رقابت در صنعت بانک داری به طور قابل توجهی تغییر یافته است. این امر به علت نیروهایی همچون قوانین جدید، جهانی سازی، رشد فن آوری و تبدیل به محصول شدن خدمات بانک و افزایش قابل توجه تقاضای مشتریان می باشد. بدین جهت بانکها در پی ارائه خدمات مناسب به مشتریان بالقوه این خدمات هستند و ارائه خدمات جدید با تحلیل بهتری همراه می گردد به گونه ای که با تحلیل رفتاری مشتریان بتوان ریسک حاصل از سرمایه گذاری را پیش بینی کرد و بخش بندی مناسبی از نیازمندهای مشتریان برای این خدمات به دست آورد. با این گونه تحلیل ها می توان از هزینه های اضافی بازاریابی جلوگیری کرده و همچنین ضریب پذیرش خدمات را نیز افزایش داد. به دلیل آنکه محیط تصمیم گیری عوامل مختلفی را شامل می شود، به مدلی نیاز است تا هم تعداد متغیرهای بیشتری را تحلیل کرده و هم قابلیت ارائه اطلاعات جهت تصمیم گیری را مقدور سازد. در این مقاله ضمن ارائه مدلی جهت تحلیل رفتار مشتریان با استفاده از شبکه های خودسازمان دهنده، به کشف قوانین وابستگی بین خدمات بانک و نحوه مناسب ارائه خدمات به مشتریان بالقوه جهت افزایش ضریب پذیرش خدمات پرداخته شده است.