جمشید صالحی صدقیانی؛ مریم اخوان؛ مجید باب الحوائجی
دوره 3، شماره 8 ، فروردین 1384، ، صفحه 71-93
چکیده
مدیریت روابط با مشتری و مدل کسب و کار بین بنگاهی دو فاکتور حیاتی واصلی در موفقیت تجارت مدرن امروزی می باشند. اگر چه این دو دارای بخشهای متفاوتی هستند اما تشابهات زیادی نیز با یکدیگر دارند. یکپارچه سازی این دو دارای منافع زیادی در زمینه فرایندهای تجاری از قبیل فروش، بازاریابی، خدمت رسانی به مشتریان و حمایت اطلاعاتی به همراه دارد.
در ...
بیشتر
مدیریت روابط با مشتری و مدل کسب و کار بین بنگاهی دو فاکتور حیاتی واصلی در موفقیت تجارت مدرن امروزی می باشند. اگر چه این دو دارای بخشهای متفاوتی هستند اما تشابهات زیادی نیز با یکدیگر دارند. یکپارچه سازی این دو دارای منافع زیادی در زمینه فرایندهای تجاری از قبیل فروش، بازاریابی، خدمت رسانی به مشتریان و حمایت اطلاعاتی به همراه دارد.
در این مقاله سعی بر آن شده است تا یک طبقه بندی از بسته های مدیریت روابط با مشتری ارائه و مناسبترین بسته را برای یکپارچه سازی با کسب و کاری بین بنگاهی انتخاب شود. برای این منظور از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی بهره گرفته شده است. نتایج بررسیها نشان می دهد که بسته های مدیریت روابط با مشتری که بر خدمات پشت صحنه بر پایه web تمرکز دارند از قابلیت بیشتری برای یکپارچگی با تجارت بین بنگاهی الکترونیکی برخوردار می باشند.
مریم اخوان؛ مسلم علی محمدلو؛ جعفر حبیبی
دوره 2، شماره 6 ، مهر 1383، ، صفحه 27-44
چکیده
امروزه استفاده از فناوری اطلاعات برای غلبه بر تغییرات سریع محیطی و کسب انعطاف پذیری ضروری و اجتناب ناپذیر است. از طرفی پیاده سازی پروژه های فناوری اطلاعات در بیشتر موارد با شکست مواجه می شود. هدف از این تحقیق شناسایی عوامل حیاتی موفقیت و شکست پروژه های فناوری اطلاعات در داخل کشور و تبیین راهکارهایی برای کاهش نرخ شکست آنها می باشد. این ...
بیشتر
امروزه استفاده از فناوری اطلاعات برای غلبه بر تغییرات سریع محیطی و کسب انعطاف پذیری ضروری و اجتناب ناپذیر است. از طرفی پیاده سازی پروژه های فناوری اطلاعات در بیشتر موارد با شکست مواجه می شود. هدف از این تحقیق شناسایی عوامل حیاتی موفقیت و شکست پروژه های فناوری اطلاعات در داخل کشور و تبیین راهکارهایی برای کاهش نرخ شکست آنها می باشد. این عوامل در دو دسته کلی مورد بررسی قرار گرفته است: عوامل زیربنایی، شامل عوامل فنی، انسانی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی و عوامل رو بنایی شامل اندازه گیری سازمان و اندازه پروژه . جهت شناسایی عوامل زیر بنایی از پرسشنامه نظر سنجی از خبرگان استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که عوامل مدیریتی – استراتژیک و فرهنگی – اجتماعی مهمتر از عوامل مالی – اقتصادی و فنی – انسانی می باشند. و مهمترین عامل شکست پروژه های فناوری اطلاعات، عدم تعهد کافی مدیران ارشد سازمانها و نا آشنایی مردم و مسئولین با ساختار و عملکرد فناوری اطلاعات می باشد. عوامل روبنایی به صورت پیمایشی در دو بعد اندازه سازمان و اندازه پروژه مورد برریس قرار گرفته است. نتایج تحلیل های توصیفی بیانگر این موضوع میباشد که با بزرگ شدن سازمان و پروژه، نرخ شکست پروژه ها نیز افزایش می یابد. در انتها مدل مفهومی عوامل حیاتی موفقیت و شکست پروژه های فناوری اطلاعات ارائه شده است و پیشنهادهایی برای اجرای موفقیت آمیز اینگونه پروژه ها و همچنین تحقیقات آتی در این زمینه ارائه شده است.