مقصود امیری؛ محمد امین نایبی؛ اویس زرابادی پور
دوره 12، شماره 33 ، تیر 1393، ، صفحه 125-124
چکیده
در این مقاله مدلهای سنتی کنترل موجودی (r,Q) و(R,T) به صورت یک مدل چندکالایی با دو هدف کمینهسازی هزینهها و سطح خطر و تحت محدودیتهای بودجه دردسترس، حداقل سطح عملکرد، فضای انبار و تعداد کمبود مجاز توسعه یافتهاند. تابع توزیع تقاضا نرمال بوده و تقاضا با پسافت تأمین میگردد. ابتدا مدل قطعی و سپس مدل احتمالی- فازی با پارامترهای بودجه ...
بیشتر
در این مقاله مدلهای سنتی کنترل موجودی (r,Q) و(R,T) به صورت یک مدل چندکالایی با دو هدف کمینهسازی هزینهها و سطح خطر و تحت محدودیتهای بودجه دردسترس، حداقل سطح عملکرد، فضای انبار و تعداد کمبود مجاز توسعه یافتهاند. تابع توزیع تقاضا نرمال بوده و تقاضا با پسافت تأمین میگردد. ابتدا مدل قطعی و سپس مدل احتمالی- فازی با پارامترهای بودجه فازی، تعداد کمبود مجاز فازی، و فضای انبار که پارامتری احتمالی – فازی با تابع توزیع نرمال است توسعه مییابد. تمام اعداد فازی و از نوع مثلثی[1] هستند. در متدولوژی حل با استفاده از روش نافازیسازی محدودیتهای فازی و روش بر نامهریزی محدودیتهای احتمالی فازی[2]، مدل به یک مسئله قطعی چندهدفه تبدیل شده و سپس از طریق روش فازی حل میگردد. در پایان یک مثال عددی جهت توصیف مدل و روش حلآمده که با نرمافزار لینگو8[3] حل شدهاست.
محمد امین نایبی؛ ابوذر پارسانژاد؛ محمد رضا پارسانژاد
دوره 11، شماره 29 ، تیر 1392، ، صفحه 61-87
چکیده
در این مقاله به ارائة یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره برای انتخاب فروشنده سیستم های مخابراتی پرداختهشده است. تصمیم گیری در مورد سیستم های مخابراتی )سانترال( به لحاظ نقش ارتباطی آن ها در سازمان هااز اهمیت زیادی برخوردار بوده و با توجه به وجود معیارهای متعدد در انتخاب فروشندة سیستم هایمخابراتی، آن یک مسئلةچندمعیاره است. با توجه به اینکه ...
بیشتر
در این مقاله به ارائة یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره برای انتخاب فروشنده سیستم های مخابراتی پرداختهشده است. تصمیم گیری در مورد سیستم های مخابراتی )سانترال( به لحاظ نقش ارتباطی آن ها در سازمان هااز اهمیت زیادی برخوردار بوده و با توجه به وجود معیارهای متعدد در انتخاب فروشندة سیستم هایمخابراتی، آن یک مسئلةچندمعیاره است. با توجه به اینکه تصمیمات، عموماً بر اساس قضاوت های ذهنیمدیران صورت می گیرد برای لحاظ کردن آن در بهبود تصمیم گیری از منطق فازی استفاده شده است.بدین منظور شاخص های مورد نظر از طریق بررسی ادبیات موجود و نظر خبرگان استخراج گردید و برمبنای آن یک مدل تاپسیس فازی با اوزان ترکیبی توسعه داده شد. وزن ترکیبی، حاصل از ترکیبروش های متعددی شامل: قضاوت ذهنی مدیران، متوسط آماری فازی، وزن تعدیلی و وزن یابی فازی است.در این مدل تمامی اعداد فازی و از نوع مثلثی می باشند. برای آزمون امکان پذیری مدل مورد نظر درانتخاب یک فروشنده سیستم های مخابراتی، یک مطالعة موردی واقعی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوینصورت پذیرفت
محمد امین نایبی؛ عباس پناهی نیا
دوره 9، شماره 22 ، مهر 1390، ، صفحه 209-235
چکیده
در این مقاله یک مدل موجودی در ترکیبی از فضای نادقیقی و عدم قطعیت توسعه یافته است. مدل ارائه شده توسط مدل R,Q بوده و به صورت چند کالایی و چند هدفه و در دو حالت تقاضای پس افت و فروش از دست رفته مدلسازی شده است. اهداف مدل کمینه سازی هزینه ها و سطح خطر و محدودیت های آن شامل: بودجه در دسترس، حداقل سطح عملکرد، فضای انبار و تعداد کمبود مجاز بوده ...
بیشتر
در این مقاله یک مدل موجودی در ترکیبی از فضای نادقیقی و عدم قطعیت توسعه یافته است. مدل ارائه شده توسط مدل R,Q بوده و به صورت چند کالایی و چند هدفه و در دو حالت تقاضای پس افت و فروش از دست رفته مدلسازی شده است. اهداف مدل کمینه سازی هزینه ها و سطح خطر و محدودیت های آن شامل: بودجه در دسترس، حداقل سطح عملکرد، فضای انبار و تعداد کمبود مجاز بوده و تقاضا نمایی است. فضای انبار پارامتری احتمالی – فازی با توزیع نرمال است. پارامترهای بودجه در دسترس و حداکثر کمبود مجاز فازی و از نوع مثلثی می باشد. ابتدا مدل قطعی و سپس مدل احتمالی-فازی توسعه یافته است. در متدولوژی حل با استفاده از روش نافازی سازی محدودیتهای فازی و روش برنامه ریزی محدودیت های احتمالی فازی مدل به یک مسئله قطعی چند هدفه تبدیل شده و سپس از طریق روش فازی حل می گردد. در پایان یک مثال عددی جهت توصیف مدل در حالت تقاضای پس افت و فروش از دست رفته ارائه شده که با نرم افزار لینگو حل شده است.