تاثیر نوآوری باز بر مزیت رقابتی با نقش میانجیگری مدیریت دانش

حبیب رودساز؛ میرعلی سید نقوی؛ فائزه عبدلی مسینان

دوره 18، شماره 59 ، دی 1399، ، صفحه 117-150

https://doi.org/10.22054/jims.2018.26323.1903

چکیده
  پژوهش حاضر تحت عنوان" تاثیر نوآوری باز بر مزیت رقابتی با نقش میانجیگری مدیریت دانش " در محدوده زمانی سال1396 در شرکت داده ورزی سداد در شهر تهران است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر نوآوری باز بر مزیت رقابتی(دارای ابعاد کیفیت، کارایی، پاسخگویی و نـوآوری) با نقش میانجیگری مدیریت دانش میباشد. نوع تحقیق کاربردی،روش آن توصیفی-پیمایشی و برای ...  بیشتر

تجزیه و تحلیل همبستگی متعارف چابکی و عملکرد استراتژیک سازمان های تولیدی

غلامرضا خوش سیما

دوره 3، شماره 11 ، دی 1384، ، صفحه 115-143

چکیده
  در این تحقیق به تجزیه و تحلیل چابکی سازمان، مزیت رقابتی، و عملکرد سازمانی در سازمان های تولیدی و رابطه بین چابکی با مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی پرداخته شده است. جهت کاهش تعداد متغیرها از تحلیل عاملی استفاده شده است. برای دستیابی به این هدف ابتدا با استفاده از تحلیل عاملی به بررسی متغیرهای مکنون چابکی، مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی ...  بیشتر