مدیریت پروژه
تعیین مسیرهای بحرانی پروژه با یک رویکرد جدید ترکیبی مبتنی بر MULTI-MOORA و SWARA توسعه یافته و با تمرکز بر معیارهای زمان، هزینه، کیفیت، ریسک و ایمنی در محیط فازی نوع-2 بازه‏ای

یحیا درفشان؛ سید میثم موسوی؛ بهنام وحدانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 22 تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2022.25775.1887

چکیده
  روش مسیر بحرانی یکی از پرکاربردترین روش‏ها در برنامه‏ریزی و کنترل پروژه است. در این روش زمان به‏عنوان معیار تعیین کننده مسیر بحرانی در نظر گرفته می‏شود؛ اما در نظر گرفتن معیارهای دیگری علاوه بر زمان، ضروری به نظر می‏رسد. به همین منظور در این مقاله، علاوه‏بر معیار زمان، معیارهای تاثیرگذاری همانند هزینه، ریسک، کیفیت و ایمنی ...  بیشتر

مدیریت زنجیره تامین
توسعه مدل همیاری وسائل نقلیه یخچالی و غیریخچالی برای کالاهای فسادپذیر

شقایق وزیری؛ فرهاد اعتباری؛ بهنام وحدانی

دوره 20، شماره 65 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2022.36129.2168

چکیده
  در این تحقیق به بررسی نوع جدیدی از مسئله مسیریابی برداشت و تحویل به نام مسائل به نام همکاری ناوگان حمل و نقل (CC) پرداختیم. این مسئله شامل چندین مرکز برداشت و چندین مرکز تحویل است که مجموعه از وسایل نقلیه ناهمگن (یخچالی و غیریخچالی) با ظرفیت های مشخص برای سرویس‌دهی چندین کالای فسادپذیر را شامل می‌شود. هر وسیله نقلیه دو نوع درخواست رزرو ...  بیشتر

یک مدل استوار دو هدفه برای مکان یابی- مسیریابی و اشتراک گذاری ظرفیت در مناطق ناحیه بندی شده تحت شرایط عدم قطعیت

رامین ساعدی نیا؛ بهنام وحدانی؛ فرهاد اعتباری؛ بهروز افشارنجفی

دوره 19، شماره 60 ، فروردین 1400، ، صفحه 145-192

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2019.41330.2303

چکیده
  یکی از مهمترین رویکردها که منجر به ایجاد مزیت های متنوعی برای بنگاه های اقتصادی می باشد، ناحیه بندی مناطق به مکان های سرویس دهی و واحد های متقاضی می باشد که باعث افزایش سطح دسترسی مشتریان جهت دریافت خدمت می باشد. به طوری که می تواند در طراحی مجدد و ناحیه بندی مجدد شرکتها نیز مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر مسیریابی وسایل حمل و نقل ...  بیشتر

ارائه یک مدل برنامه ریزی چند هدفه برای مسئله مکان یابی–موجودی-مسیریابی در یک شبکه زنجیره تامین چند سطحی با در نظر گرفتن حداکثر پوشش تقاضا

بهنام وحدانی؛ محمد حسین طاهروردی

دوره 17، شماره 52 ، فروردین 1398، ، صفحه 239-286

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2017.19172.1680

چکیده
  امروزه رقابت شدید در بازارهای جهانی شرکتها را وادار به طراحی و مدیریت بهتر زنجیره های تامین کرده است. از آنجا که نقش مهم سه عامل مکانیابی، مسیریابی و موجودی در ادامه حیات یک زنجیره تامین پوشیده نیست لذا یکپارچگی این سه عنصر یک زنجیره تامین کارا و موثر را بدست خواهند داد. در این پژوهش مساله طراحی شبکه زنجیره تامینی را مورد مطالعه قرار ...  بیشتر

روش تصمیم گیری جدید بر مبنای شاخص انتخاب ارجحیت فازی تردیدی برای انتخاب پیمانکار در صنعت ساخت وساز

حسین گیتی نورد؛ سید میثم موسوی؛ بهنام وحدانی؛ حمید قادری

دوره 15، شماره 45 ، تیر 1396، ، صفحه 121-144

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2017.7608

چکیده
  افزایش پیچیدگی در مسائل تصمیمگیری موجب شده است تا گروهی از خبرگان به جای استفاده از یک خبرهبرای ارزیابی مسائل انتخاب پیمانکار مورداستفاده قرار گیررد بردین منررور، در ایرن م،الره، یرک روش جدیردشاخص انتخاب ارجحیت فازی تردیدی برر مبنرای ریسرک نرررات خبرگران بره منررور حرل مسر له ی انتخرابپیمانکار پیشنهاد میشود این در حالی است که ...  بیشتر

طراحی و حل مدل چند هدفه بهینه سازی برای شبکه های خدمات درمانی با اثر ریسک ادغام تحت شرایط عدم قطعیت: روش بهینه سازی استوار

بهنام وحدانی

دوره 14، شماره 41 ، تیر 1395، ، صفحه 65-108

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2016.4169

چکیده
  در این تحقیق یک مدل برنامه ریزی مختلط عدد صحیح چند هدفه به منظور طراحی یک شبکه خدمات درمانیبا اثر ریسک ادغام ارائه شده است. همچنین ازآنجایی که پارامترهای مدل موردنظر دارای عدم قطعیت می باشند،برای نزدیک تر شدن مدل به واقعیت، با استفاده از رویکرد بهینه سازی استوار، مدل در حالت غیرقطعی نیزگسترش یافته است. تابع هدف مورد اول، هزینه های ...  بیشتر