Document Type : Research Paper

Authors

1 Department of Industrial Engineering, Faculty of Industrial and Mechanical Engineering, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran

2 Faculty of Industrial and Mechanical Engineering, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran

Abstract

One of the most important approaches that can lead to the creation of various advantages
for enterprises is the districting regions into the service offering locations and the demand
units, which causes the increase in level of customers’ access to get the service. On the
other hand, if vehicle routing is carried out in districting regions in order to deliver products
to customers, the planning of customer service can be improved. However, in none of the
research conducted in the area of design supply chain, vehicle routing in districting regions
has been not investigated. Therefore, in the current study, a bi-objective mathematical
model is presented to simultaneously focus on districting regions, facility location–
allocation, service sharing, intra-district service transfer and vehicle routing. The first
objective function minimizes the total cost of designing the CLSC network, which includes
costs of opening facility and vehicle routing. The second objective function minimizes the
maximum volume of surplus demand from service providers in order to achieve an
appropriate balance in demand volume across all regions. Moreover, a robust optimization
approach is used to take into account uncertainty in some parameters of the proposed
model. In addition, the validity of the proposed mathematical model and the proposed
solution has been investigated on a real case in the oil and gas industry.

Keywords

  • زمانی، سیدقاسم و شکیب منش، هدی. (1398). جایگاه اصل انتظارات مشروع در سازمان جهانی تجارت. پژوهش حقوق عمومی، 21(64)، 9-32. doi: 10.22054/qjpl.2019.21762.1513

    درون متن: زمانی و شکیب منش (1398)

                    (زمانی و شکیب منش ، 1398)

    الله کرمی، آزاد، امیری، ججت و طوفانی نژاد، احسان. (1396). چندرسانه ای تعاملی، سـواد قــرآنـی و انگیزش تحصیلی.  فناوری آموزش و یادگیری، 3(12)، 27-46. doi: 10.22054/jti.2020.1024.1029

    درون متن: الله کرمی و همکاران (1395)

                    (الله کرمی و همکاران، 1395)

    سیاسی، علیرضا. (1387). گزارش یک زندگی. تهران: اختران.

    درون متن: سیاسی (1387)

                    (سیاسی، 1387)

    صالحی، محمد. (1390). عوامل مؤثر بر خودکارآمدی و انگیزش پژوهشی دانشجویان بر اساس نظریه شناختی ـ اجتماعی بندورا. پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.

    درون متن: صالحی (1390)

                    (صالحی، 1390)

    فراستخواه، مقصود. (1396). استقلال دانشگاهی در ایران؛ پیش برنده‌ها و بازدارنده‌ها، مجموعه مقالات همایش ملی استقلال دانشگاه‌ها: چالش‌ها و راهبردها، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.

    درون متن: فراستخواه (1396)

                    (فراستخواه، 1396)

    References

    Jackson, L. M. (2019). The psychology of prejudice: From attitudes to social action (2nd ed.). American Psychological Association

    Parenthetical citations: (Jackson, 2019)

    Narrative citations: جکسون[1] (2019)

    Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Unpublished doctoral dissertation]. University of Virginia.

    Parenthetical citation: (Harris, 2014)

    Narrative citation: هریس[2] (2014)

    Sanchiz, M., Chevalier, A., & Amadieu, F. (2017). How do older and young adults start searching for information? Impact of age, domain knowledge and problem complexity on the different steps of information searching. Computers in Human Behavior, 6(72), 67–78. https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.02.038

    Parenthetical citations: (Sanchiz et al., 2017)

    Narrative citations: سانچز و همکاران[3] (2017)

    Cacioppo, S. (2019, April 25–28). Evolutionary theory of social connections: Past, present, and future [Conference presentation abstract]. Ninety-ninth annual convention of the Western Psychological Association, Pasadena, CA, United States.  https://westernpsych.org/wp-content/uploads/2019/04/WPA-Program-2019-Final-2.pdf

    Parenthetical citation: (Cacioppo, 2019)

    Narrative citation: کاسیوپو[4] (2019)

     

    برای ملاحظه نمونه های دیگر به سایت https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/  مراجعه کنید.

     

     (منابع لاتین در قلم تایمز، سایز 11 و hanging 1cm همانند نمونه ها در فرمت APA)

    * ترجمه لاتین منابع فارسی، طبق فرمت استاندارد منابع لاتین، در انتهای منابع آورده شود و در ادامه منبع [In Persian] افزوده شود.

     

    پیوست ا. الگوی مشخصات به‌صورت پاورقی:

    *اسم نویسنده ی مسئول ستاره دار شود و در پاورقی ایمیل نویسنده مسئول قید شود.

    اعضای هیات علمی

    رتبه علمی (مربی، استادیار، دانشیار، استاد)، گروه ؟، دانشگاه، شهر، کشور.

    دانشجویان

    دانشجوی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) رشته تحصیلی، دانشگاه، شهر، کشور.

    افراد و محققان آزاد

    مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) رشته تحصیلی، سازمان محل خدمت، شهر، کشور.

    طلاب

    سطح (2،3،4)، رشته تحصیلی، حوزه علمیه/ مدرسه علمیه، شهر، کشور.

    افراد و محققان عضو سازمان / پژوهشکده

    رتبه علمی (مربی، استادیار، دانشیار، استاد)، گروه ؟ (در صورت وجود)، موسسه، شهر، کشور.

    مقاله حاضر برگرفته از رساله دکتری / پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته ................. دانشگاه ............... است / مقاله حاضر برگرفته از طرح پژوهشی با عنوان«.................................» با حمایت دانشگاه / موسسه ............... است. (قلم بی زر، سایز 10)

    پیوست 2. توضیحات تکمیلی

    • نرم افزار مورد استفاده حتما Microsoft Word 10 یا بالاتر باشد.
    • فاصله گذاری صفحات: به صورت Multiple 0.9 باشد.
    • از استایل ها برای تنظیمات استفاده شود.
    • بعد از تنظیم نهایی یادداشت های راهنما حذف شود.
    • اولین پاراگراف بعد از هر تیتر بدون تورفتگی
    • پاراگراف های بعدی با 5/0 سانتیمتر تورفتگی
    • پاورقی ها APA باشد. (نام خانوادگی، حرف اول نام. و نام خانوادگی، حرف اول نام.)
    • اعداد درون متن با رسم الخط فارسی باشد.
    • از علامت ممیز (/) برای اعشار استفاده شود.
    • تمامی تیترها 12pt از متن قبل و 0 pt متن بعد فاصله داشته باشد.

     

     

    Appendix 1. Author's Profile Guide

     

    A Sample Profile of Faculty Members:

    Academic Rank (Instructor, Assistant Professor, Associate Professor, Full Professor), Department, Faculty, University, City, Country.

    Example: Assistant Professor, Educational Psychology Dept., Faculty of Psychology and Educational Sciences, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran.

    A Sample of Student Profile:

    The Student of (Bachelor, Master, Ph.D.), Field of Study, University, City, Country.

    Example: M.Sc. Student in Educational Psychology, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran.

    A Sample of Profile for Individuals and Freelance Researchers:

    Degree (Bachelor, Master, Ph.D.), Field of Study, University, City, Country / Organization or Workplace, City, Country.

    Example: Master of Educational Psychology, Allameh Tabataba'i University / Education Department, Tehran, Iran.

     

     

     

    [1]. Jackson, L. M.

    [2]. Harris, L.

    [3]. Sanchiz et al.

    [4]. Cacioppo, S.