احمدوند، ش. (1393، 3 27). بی انگیزگی، رتبه علمی دانشگاه علامه را کاهش داد. بازیابی از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا): http://www.irna.ir/fa/News
احمدی، س.، عیناللهی، ب.، اکبری لاکه، م. (1392، بهار). شاخصهای رتبهبندی آموزشی دانشگاههای ایران و جهان. طب و تزکیه، 22(1)، ص. 9-16.
آذر، ع.، مومنی، م. (1384). آمار و کاربرد آن در مدیریت (جلد 1). تهران: سمت.
آراسته، ح.، فاضلیماسوله، ط. (1390، زمستان). رتبهبندیها و ویژگیهای دانشگاههای برتر جهانی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 52(سال سیزدهم)، ص. 87-101.
اقبالی، ع.، گسکری، ر.، رستمی، ا. (1384، پاییز). رتبهبندی دانشکدههای اقتصاد دانشگاههای ایران. مجله تحقیقات اقتصادی، 70، ص. 69-89.
الوانی، س. م. (1392). مصاحبه ویژه با پدر مدیریت دولتی و چهره ماندگار مدیریت ایران سید مهدی الوانی. (ف. ع.-د. دولتی«چاوش»، مصاحبه کننده)
الوانی، م.، واعظی، ر. (بی تا). مقدمهای بر مطالعات تطبیقی در مدیریت. مطالعات مدیریت.
ایلنا. (1392، 5 26). اقدام تاملبرانگیر رئیس دانشگاه علامه طباطبائی. بازیابی از خبرگزاری کار ایران: http://www.ilna.ir/
پاکزاد، م.، خالدی، آ.، تیموری، م. (1391، بهار). بررسی تطبیقی نظامهای بین المللی رتبهبندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی. رهیافت، ص. 71-93.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام. (1392). رتبهبندی دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی ایران. بازیابی در آبان 1394، از http://www.isc.gov.ir
حافظنیا، م. (1389). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: سمت.
خاتمی فیروزآبادی، ع.، بامدادصوفی، ج.، محبی، ح.، رحیمی. (1393، بهار). ارائه مدلی جهت تعیین تعداد مطلوب دانشجویان دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطائی بر مبنای رویکرد فازی. طالعات مدیریت صنعتی، 12(32)، ص. 67-97.
خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا. (1393، 2 28). http://www.irna.ir/fa/News.
خسروجردی، م.، زراعتکار، ن. (1391، پاییز). مروری بر نتایج هفت نظام رتبهبندی دانشگاههای جهان. پردازش و مدیریت اطلاعات، 1(28)، ص. 71-84.
داناییفرد، ح.، الوانی، م.، آذر، ع. (1391). روششناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: صفار-اشراقی.
دانشگاه علامه طباطبائی. (1394، 12). بازیابی از سایت داشگاه علامه طباطبائی;: http://www.atu.ac.ir/
دلاور، ع. (1391). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: دانشگاه پیام نور.
سایت دانشکده مدیریت شهید بهشتی. (1394، 12). معرفی. بازیابی از http://sbu.ac.ir/
سکاران، ا. (1392). روشهای تحقیق در مدیریت. (م. صائبی، م. شیرازی، مترجم) تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری.
سیاستهای کلی علم و فناوری ابلاغی رهبر معظم. (1393، 6 29). بازیابی از دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری: http://www.atf.gov.ir/
سهرابی، ا. (1380، شماره 13 ). ارزیابی مؤسسات آموزش عالی دولتی. مجله مجتمع آموزش عالی قم، ص. 169-189.
شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی. (1384). شاخصهای ارزیابی آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران. تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
صابری، ر. (1391، 4 23). ارتقای جایگاه علمی دانشگاه علامه. (خبرگزاری خانه ملت(مجلس شورای اسلامی)، مصاحبه کننده) http://www.icana.ir.
عنایتی نوین فر و همکاران، ع. (1391، فروردین 21). بررسی مقایسه ای عوامل موثر بر انتخاب رشته دانشجویان مهندسی مکانیک دانشگاههای صنعتی در سال 1387: نمونه دانشگاههای صنعتی شهر تهران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 66، ص. 145-167.
غفاری، غ. (1387، آبان 26). منطق پژوهش تطبیقی و مسایل روش شناختی آن. بازیابی از انجمن جامعه شناسی ایران: http://www.isa.org.ir/
فرامرز قراملکی، ا. (1392). روششناسی مطالعات دینی. مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
لیوننبرگ، ف.، ایربای، ب. (1390). روشهای تحقیق و نگارش پایاننامه در علوم اجتماعی، علوم رفتاری و مدیریت. (و. قربانیزاده، م. حسینیمرام، مترجم) تهران: جهاد دانشگاهی.
محمدی، م.، متقی، ا. (1386، پاییز و زمستان). بررسی تطبیقی آزمون کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاههای دولتی و دانشگاههای آزاد اسلامی بین سالهای1381-1386. مجله کتابداری، 40(46)، ص. 155-177.
مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه تهران. (1394، 12 19). آموزش مدیریت در محیط چهارم. بازیابی از مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه تهران: http://utec.ut.ac.ir/
نصر و همکاران، ا. (1386، بهار). بررسی ملاکهای انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه های دولتی و مقایسه آن بر مبنای تحصیلات پدر،رشته تحصیلی،سن و دفعات شرکت در آزمون سراسری. فصلنامه علمی-پژوهشی روان شناسی دانشگاه تبریز، 5، ص. 113-142.
Azarian، R. (2011، April). Potentials and Limitations of Comparative Method in Social Science. International Journal of Humanities and Social Science، 1(4)، pp. 113-125.
Collier، D. (1993). The Comparative Method. Washington: American Political Science Association.
Goodrick، D. (2014). Comparative Case Studies. Florence، Italy: UNICEF Office of Research.
GUALBERTO، B.-C.، OLGA، G.-M.، MARÍA PAZ، B.-S.، & OSCAR، V.-M. (2007). Comparative study of international academic rankings of universities. Scientometrics، DOI: 10.1007.