دوره 21 (1402)
دوره 20 (1401)
دوره 19 (1400)
دوره 18 (1399)
دوره 17 (1398)
دوره 16 (1397)
دوره 15 (1396)
دوره 14 (1395)
دوره 13 (1394)
دوره 12 (1393)
شماره 34
این شماره مربوط به پاییز 1393 می باشد.
شماره 33
این شماره مربوط به تابستان سال 93 می باشد.
شماره 32
این شماره مربوط به بهار سال 1393 می باشد
دوره 11 (1392)
دوره 10 (1391)
دوره 9 (1390)
دوره 8 (1389)
دوره 6 (1386)
دوره 5 (1385)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
طراحی مدل برنامه ریزی تولید چندمحصولی در زنجیره تأمین براساس رویکرد برنامه‌ریزی آرمانی (مطالعه‌ی موردی: گروه صنعتی برنز)

عادل آذر؛ اکرم السادات حسینی

دوره 12، شماره 34 ، مهر 1393، صفحه 1-17

چکیده
  امروزه سازمان­ها با تغییر مداوم نیاز مشتریان و وجود رقابت­های شدید در سطح جهانی، باچالش­های متعددی مواجه شده­اند. هدف مدیریت زنجیره عرضه، بهینه­سازی کلیه تصمیماتی است که در طول این زنجیره اعم از عرضه­کنندگان مواد اولیه، خطوط تولید، انبار محصول نهایی و مشتریان به وقوع می­پیوندد. هدف این تحقیق، طراحی و ارائه­ی مدل برنامه­ریزی ...  بیشتر

ارائه مدلی برای ارزیابی ریسک‌های زنجیره تامین با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چند شاخصه

محمد حیاتی؛ محمد عطایی؛ رضا خالو کاکایی؛ احمد رضا صیادی

دوره 12، شماره 34 ، مهر 1393، صفحه 19-40

چکیده
  مدیریت زنجیره تامین، فرآیند برنامه ریزی، اجرا و کنترل کار آمد جریان مواد اولیه، موجودی­های در جریان ساخت، محصولات نهایی و همچنین جریان اطلاعات مرتبط با آن از نقطه اولیه تا نقطه مصرف می­باشد و لذا تمامی فعالیت­های سازمان، شرکت و ... را تحت تاثیر قرار می­دهد، از این رو توجه به فرصت­ها و تهدیدهای موجود در عرصه صنعت و تجارت و ارزیابی ...  بیشتر

برنامه‌ریزی حرکت قطارهای برون‌شهری با در نظرگرفتن توقفات-اضطراری و مسیرهای متقاطع با استفاده از الگوریتم شبیه‌سازی تبرید

حسن جوانشیر؛ سید محمد علی خاتمی فیروزآبادی؛ شیلا سادات فاطمی

دوره 12، شماره 34 ، مهر 1393، صفحه 41-88

چکیده
  هدف از این مقاله، یافتن برنامه­ریزی بهینه حرکت قطارها در مسیرهای تک ریلی به منظور کمینه کردن تاخیرات و هزینه­های مرتبط با آن است. در این پژوهش دو مسیر تک خطه متقاطع در نظر گرفته شده است که هر مسیر شامل تعداد مشخصی ایستگاه و بلوک است. همچنین قطارها در صورت رسیدن به برخی ایستگاه­ها در بازه زمانی  مشخصی توقف می­کنند. این مساله ...  بیشتر

یک مدل برنامه‌ریزی دو هدفه برای یک سیستم تولید- توزیع یکپارچه و حل با استفاده از الگوریتم ژنتیک رتبه‌ای

ساسان خلیفه زاده؛ مهدی سیف برقی

دوره 12، شماره 34 ، مهر 1393، صفحه 63-88

چکیده
  هدف این مقاله، ارایه یک سیستم تولید- توزیع یکپارچه با مراکز تولید و مراکز توزیع چندگانه در حالت مجاز بودن کمبود است. برای جابجایی محصولات، چند نوع سیستم حمل با قابلیت اطمینان متفاوت در نظر گرفته شده است. مدل پیشنهادی، یک مدل عدد صحیح ترکیبیاتی دو هدفه است. تابع هدف اول، کمینه سازی هزینه سیستم و تابع هدف دوم بیشینه سازی قابلیت اطمینان ...  بیشتر

بهینه سازی قابلیت اطمینان سیستمی با زیرسیستم‌‌های k-out-of-n با در نظر گرفتن هزینه‌ای برای کاهش نرخ خرابی شده

مانی شریفی؛ کامران دشتی ملجلائی

دوره 12، شماره 34 ، مهر 1393، صفحه 89-105

چکیده
  در این مقاله مدل جدیدی برای مسئله تخصیص افزونگی با ساختار سری- موازی و زیر سیستم­های k-out-of-n با در نظر گرفتن هزینه­ای جهت کاهش نرخ خرابی ارائه شده که در آن دو سیاست افزونگی آماده به کار سرد و فعال به عنوان متغیر تصمیم برای هر یک از زیر سیستم ها در نظر گرفته شده است. هدف از حل مدل ارائه شده، تعیین سیاست افزونگی، نوع و تعداد اجزاء مازاد ...  بیشتر

ارزیابی روابط علی میان شاخص‌های مدل تعالی H3SE در صنعت پتروشیمی

احمدرضا قاسمی؛ عزت اله اصغری‌زاده

دوره 12، شماره 34 ، مهر 1393، صفحه 107-132

چکیده
  بهداشت، ایمنی و مدیریت زیست‌محیطی(HSE) ازجمله الزامات و ضرورت‌های صنایع پرخطر محسوب می‌شود. این پژوهش درصدد تبیین شاخص‌های دخیل در تعالی پایدار در صنایع پرخطر است. یکی از نکات مؤثر در مدل‌های تعالی، ارزیابی رابطه علی میان شاخص‌های توانمند‌ساز و نتایج است که پژوهش حاضر درصدد بررسی این روابط علی در سطح صنعت پتروشیمی است. بر پایه مدل ...  بیشتر

ترسیم نقشه استراتژی در کارت امتیازی متوازن با استفاده از روش دیمتل

مجتبی اکبریان؛ سید اسماعیل نجفی

دوره 12، شماره 34 ، مهر 1393، صفحه 133-155

چکیده
  مهمترین موضوع در اجرای استراتژیها به روش کارت امتیازی متوازن، ترسیم نقشه استراتژی برای  مشخص نمودن ارتباط علت و معلولی میان اهداف استراتژیک می باشد. در فضای تجربی سازمانها، ترسیم نقشه استراتژیک بصورت شهودی در روش ارزیابی متوازن انجام میشود و با این روش ارتباط بین اهداف استراتژیک در لایه های مختلف کاملا واضح و روشن نیست و مشخص نیست ...  بیشتر