منوچهر زمانی فریزهندی؛ پیام حنفی زاده؛ زهره دهدشتی شاهرخ
چکیده
امروزه صنعت بانکداری همانند بسیاری از صنایع با تحول دیجیتالی روبرو شده است. این تحولات به خاطر فناوریهای همگرا میباشد. یکی از ارکان فناوریهای همگرا، امکان ارائهی خدمات از چندین کانال به مشتریان جهت تجربهی بهتر مشتریان است. چنین موضوعی در صنعت بانکداری به یک بایسته مبدل شده است، بهطوریکه ارائه خدمات بانکی از کانالهای ...
بیشتر
امروزه صنعت بانکداری همانند بسیاری از صنایع با تحول دیجیتالی روبرو شده است. این تحولات به خاطر فناوریهای همگرا میباشد. یکی از ارکان فناوریهای همگرا، امکان ارائهی خدمات از چندین کانال به مشتریان جهت تجربهی بهتر مشتریان است. چنین موضوعی در صنعت بانکداری به یک بایسته مبدل شده است، بهطوریکه ارائه خدمات بانکی از کانالهای ترکیبی بهجای مزیت رقابتی، یک الزام راهبردی است. به همین علت، شناسایی چارچوب ارزشآفرینی کانالهای ترکیبی برای فعالان صنعت بانکداری کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است. این پژوهش درصدد آن است که چارچوبی را جهت ارزشآفرینی از طریق رویکرد کانالهای ترکیبی در صنعت بانکداری ارائه نماید. بدین منظور، با استفاده تکنیک تحلیل مضمون 47 مقالهی مرتبط با ارائهی کانالهای ترکیبی در صنعت بانکداری در طی سالهای 2004 تا 2019 موردبررسی قرارگرفته است. نتایج حاصله مؤید آن است که عوامل مؤثر بر ارزشآفرینی کانالهای ترکیبی عبارتاند از: کیفیت خدمات کانالهای ترکیبی، باور به رفتارهای هوشمندانه مالی، توانمندسازی مشتریان، هنجارهای هوشمندانه، وظایف هوشمند و فناوریهای هوشمند
پیام حنفی زاده؛ حمید رضا راسخ؛ محمد حسین میر صالحیان
دوره 10، شماره 26 ، مهر 1391، ، صفحه 95-122
چکیده
تاکنون تلاشهای بسیاری برای تحقق یک مدل جامع ارزیابی عملکرد از سویپژوهشگران و سازمانها صورت پذیرفته است. اما مشکلی که در آنها دیده می شود عدمتوجه همزمان به عملکردهای واحدهای تخصصی و فرآیندهای یک سازمان می باشد.این امر باعث دیده نشدن قسمتی از ارزشهای بوجود آمده در سازمان خواهد شد. مقالهحاضر با بررسی مطالعات پژوهشی انجام شده در این حوزه، ...
بیشتر
تاکنون تلاشهای بسیاری برای تحقق یک مدل جامع ارزیابی عملکرد از سویپژوهشگران و سازمانها صورت پذیرفته است. اما مشکلی که در آنها دیده می شود عدمتوجه همزمان به عملکردهای واحدهای تخصصی و فرآیندهای یک سازمان می باشد.این امر باعث دیده نشدن قسمتی از ارزشهای بوجود آمده در سازمان خواهد شد. مقالهحاضر با بررسی مطالعات پژوهشی انجام شده در این حوزه، سعی در ارائه مدل ارزیابیعملکرد تلفیقی فرآیند واحد محور کرده است. جهت تحقق عملی این مدل، در گاماول، فرآیندها و واحدهای یک شرکت داروسازی براساس ادبیات موضوع شناساییشد و سپس در گام دوم با مطالعه میدانی نظرات خبرگان این صنعت موثرترینفرآیندها و واحدهای تخصصی شناسایی شده اند. در نهایت مدلی از تلفیق عواملکلیدی موفقیت مرتبط با فرآیندها و واحدها ارائه شده است. این مدل این قابلیت رادارد که به طور همزمان ارزش ایجاد شده از طریق فرآیندها و واحد ها را اندازه گیریکند.
پیام حنفی زاده؛ ابوالفضل جعفری
دوره 8، شماره 19 ، دی 1389، ، صفحه 165-187
چکیده
این مقاله ضمن ارائه مدلی ترکیبی از شبکه های عصبی مصنوعی، به بررسی توان پیش بینی کنندگی آنها در مقایسه با مدل های منفرد می پردازد. در این بررسی، با استفاده از شبکه های عصبی ترکیبی متشکل از شبکه های پیش خور و خود سازمانده کوهونن اقدام به پیش بینی قیمت سهام شده است. نتایج آزمایشات محاسباتی در پیش بینی قیمت سهام شده است. نتایج آزمایشات محاسباتی ...
بیشتر
این مقاله ضمن ارائه مدلی ترکیبی از شبکه های عصبی مصنوعی، به بررسی توان پیش بینی کنندگی آنها در مقایسه با مدل های منفرد می پردازد. در این بررسی، با استفاده از شبکه های عصبی ترکیبی متشکل از شبکه های پیش خور و خود سازمانده کوهونن اقدام به پیش بینی قیمت سهام شده است. نتایج آزمایشات محاسباتی در پیش بینی قیمت سهام شده است. نتایج آزمایشات محاسباتی در پیش بینی قیمت سهام در بازار بورس تهران نشان می دهد که ترکیب شبکه خود سازمانده کوهونن با شبکه پیش خور، در مقایسه با مدل منفرد شبکه پیش خور که پر کاربردترین مدل شبکه های عصبی مصنوعی در حوزه پیش بینی است عملکرد بهتری در پیش بینی قیمت سهام ارائه می کند.