نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی

2 کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی

چکیده

در این مقاله پس از ذکر مقدمه ای کوتاه، ضمن بیان انواع سیستم های اطلاعاتی و طبقه بندی انواع مختلف متدولوژی ها، دیدگاه و متدولوژی شی ءگرا به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. سپس از متدولوژی شی ء گرا برای طراحی یک سیستم اطلاعاتی مکانیزه خرید برای دو فرایند اصلی خرید داخلی و خارجی در صنعت خودرو، استفاده می شود. از این رو واحد خرید یکی از شرکت های فعال در زمینه خودرو سازی (شرکت سازه گستر سایپا) انتخاب شده است و تحقیق مورد نظر به صورت مورد کاوی در آن صورت می پذیرد.
در پایان نیز با استفاده از پرسشنامه، متدولوژی شی ء گرا با متدولوژی تحلیل و طراحی ساخت یافته از سه جنبه فنی، بکارگیری و مدیریتی و از دیدگاه صاحب نظران و متخصصان، مقایسه شده و یافته های آن مورد تحلیل قرار میگیرد.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Designing ش Purchase Information System Using Object – Oriented Methodology and Comparing with Structured Methodology

نویسندگان [English]

  • Mohammad Reza Taghva 1
  • Amir Reza Ayatollahi 2

چکیده [English]

In this research, after a brief introduction, different information systems, classification of various methodologies, Object –Oriented view and methodology will be discussed in detail. Then we will design a mechanized information system for purchase activities (including domestic and international purchase). The purchase division of one of the leading automakers (Sazeh Ghostar Saipa Company) was selected for the case study. The division is a good example of a purchase system because of the nature of its activity which is engineering design as well as provision of the parts.
At end of this article, using a questionnaire, Object-Oriented Methodology will be compared to Structured Methodology (SSADM) from technical, usage, and management points of view and then the results will be analyzed.

کلیدواژه‌ها [English]

  • methodology
  • Information Systems
  • Object oriented methodology