علیرضا امیر کبیری؛ صمد فتحی
دوره 6، شماره 16 ، تیر 1386، ، صفحه 99-124
چکیده
اهمیت آموزش در پیشبرد و توسعه دانش فناوری ارتباطات و اطلاعات به عنوان زمینه ساز توسعه همه جانبه کشورها تثبیت شده است. گسترش این علوم می تواند مبنای کارآفرینی در همه عرصه ها را سبب گردد. رشد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در فرایند های کاری موسسات فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق توانمند نمودن کارکنان اهمیت به سزایی دارد. پژوهش ...
بیشتر
اهمیت آموزش در پیشبرد و توسعه دانش فناوری ارتباطات و اطلاعات به عنوان زمینه ساز توسعه همه جانبه کشورها تثبیت شده است. گسترش این علوم می تواند مبنای کارآفرینی در همه عرصه ها را سبب گردد. رشد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در فرایند های کاری موسسات فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق توانمند نمودن کارکنان اهمیت به سزایی دارد. پژوهش حاضر با مطالعه ابعاد توانمند سازی روان شناختی، به بررسی تاثیر این ابعاد بر فرایند کارآفرینی درون در مجتمع فناوران اطلاعات تهران پرداخته است. مجموعه مدیران و کارکنان سطوح مختلف سازمانی به روش سرشماری به تعداد 145 نفر برای این پژوهش انتخاب شدند. نتایج حاصل نشان از وجود همبستگی میان ابعاد توانمند سازی روان شناختی و کارآفرینی درون سازمانی دارد. همچنین بررسی ها نشان داد که بین پنج بعد توانمند سازی روان شناختی، احساس شایستگی بیشترین تاثیر را بر کارآفرینی درون سازمانی داشته است. نتایج تحقیق حاضر می تواند در تدوین استراتژی های مناسب منابع انسانی در خصوص کارکنانی که در خلق فرایند کارآفرینی سازمانی سهیم هستند به کار گرفته شده و مسیر جدیدی را برای مطالعات دانشگاهی و تجربیات عملی در حوزه های توانمند سازی کارکنان و خلاقیت و نوآوری هموار سازد.