جمشید صالحی صدقیانی؛ مریم اخوان؛ مجید باب الحوائجی
دوره 3، شماره 8 ، فروردین 1384، ، صفحه 71-93
چکیده
مدیریت روابط با مشتری و مدل کسب و کار بین بنگاهی دو فاکتور حیاتی واصلی در موفقیت تجارت مدرن امروزی می باشند. اگر چه این دو دارای بخشهای متفاوتی هستند اما تشابهات زیادی نیز با یکدیگر دارند. یکپارچه سازی این دو دارای منافع زیادی در زمینه فرایندهای تجاری از قبیل فروش، بازاریابی، خدمت رسانی به مشتریان و حمایت اطلاعاتی به همراه دارد.
در ...
بیشتر
مدیریت روابط با مشتری و مدل کسب و کار بین بنگاهی دو فاکتور حیاتی واصلی در موفقیت تجارت مدرن امروزی می باشند. اگر چه این دو دارای بخشهای متفاوتی هستند اما تشابهات زیادی نیز با یکدیگر دارند. یکپارچه سازی این دو دارای منافع زیادی در زمینه فرایندهای تجاری از قبیل فروش، بازاریابی، خدمت رسانی به مشتریان و حمایت اطلاعاتی به همراه دارد.
در این مقاله سعی بر آن شده است تا یک طبقه بندی از بسته های مدیریت روابط با مشتری ارائه و مناسبترین بسته را برای یکپارچه سازی با کسب و کاری بین بنگاهی انتخاب شود. برای این منظور از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی بهره گرفته شده است. نتایج بررسیها نشان می دهد که بسته های مدیریت روابط با مشتری که بر خدمات پشت صحنه بر پایه web تمرکز دارند از قابلیت بیشتری برای یکپارچگی با تجارت بین بنگاهی الکترونیکی برخوردار می باشند.