مدلسازی و شبیه سازی
مدل‏سازی فرایند تحلیل بازار از طریق رویکرد شبیه ‏سازی ترکیبی SD-DES (مطالعه موردی: بازار تلفن همراه کشور)

محسن جاویدمؤید؛ عباس طلوعی اشلقی؛ محمدعلی افشارکاظمی

دوره 19، شماره 62 ، مهر 1400، ، صفحه 23-66

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2021.57172.2583

چکیده
  امروزه کسب‏ وکارهایی موفق‏ ترند که مشتریان خود را راضی نگه دارند و افزون بر سطح کلان سیاست‏گذاری‏های خود، به سطح خُرد و جزئیات بازار نیز توجه جدی داشته باشند. در این مقاله در راستای بررسی هرچه بیشتر عوامل تأثیرگذار در بازار تلفن همراه، از روش پویایی سیستم به همراه روش گسسته پیشامد به ‏صورت ترکیبی استفاده شده است. دو شرکت همراه ...  بیشتر

مدلسازی و شبیه سازی
تحلیل هیبریدی سیستم دینامیک – عامل بنیان درآمد اپراتورهای تلفن همراه مطالعه موردی: ورود به عرصه تحول دیجیتال شرکت همراه اول

نوید ندیمی؛ عباس طلوعی اشلقی؛ محمدعلی افشارکاظمی

دوره 19، شماره 60 ، فروردین 1400، ، صفحه 51-84

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2021.57381.2584

چکیده
  با پیشرفت شگرف عرصه ارتباطات درجهان، تغییر شکل و رفتار ‌اپراتورها و دیجیتالی شدن آنها که تا دیروز صرفاً سرویس‌دهنده بودند وهمچنین خلق تجربه‌ای متفاوت برای مشتریان اجتناب ناپذیر است.هدف از مقاله حاضر، ایجاد مدل شبیه سازی هیبریدی سیستم دینامیک – عامل بنیان به منظور تحلیل درآمد اپراتور اول کشور در ورود به عرصه تولید پلتفرم های ...  بیشتر