1. مدلی دوبعدی برای معیارهای مرتبط با توسعه ی تامین کننده با استفاده از روش فراترکیب

لعیا الفت؛ مقصود امیری؛ ایمان رئیسی وانانی؛ منصور اسماعیل زاده

دوره 18، شماره 58 ، مهر 1399، ، صفحه 59-104

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2019.40084.2270

چکیده
  امروزه، برای سازمانها دشوار است که بدون بهبود عملکرد تامین‌کننده و روابط با تامین‌کننده بقا یابند و یا مزیت رقابتی کسب کنند، بنابراین برای تحقق نیازهای شرکت تولیدکننده، تامین‌کنندگان باید مدیریت و توسعه داده شوند. از طرفی توسعه‌ی تامین‌کننده نیازمند معرفی معیارهایی دقیق و جامع است. هدف این مقاله، شناسایی ابعاد و مقوله‌های توسعه‌ی ...  بیشتر

2. چارچوبی برای پذیرش نوآوری‌باز در سطح بنگاه (مطالعه موردی :یک بنگاه بزرگ فعال در صنعت بسته‌بندی و چاپ مواد غذایی)

احمد احمدی؛ ابوالفضل کزازی؛ محمد نقی زاده؛ مقصود امیری

دوره 18، شماره 56 ، فروردین 1399، ، صفحه 87-127

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2019.27628.1950

چکیده
  با در نظر گرفتن نوآوری‌باز بعنوان یک طیف و نه بعنوان یک مفهوم غیرقابل انعطاف، تحقیقات بسیاری برای انعکاس پویایی‌های مختلف موجود در پیاده‌سازی این مفهوم در قالب ارائه‌ی گونه‌ها، مدها، تم‌ها، و مکانیزم‌های نوآوری‌باز انجام شده است. این تحقیقات هر یک با مدنظر قراردادن تنها جنبه‌های خاصی از فرآیند نوآوری، سعی در توسعه‌ی روشی برای ...  بیشتر

3. طراحی مدل شبیه سازی زنجیره تامین حلقه بسته سبز و قیمت گذاری محصول در حضور رقیب

سمیرا پارسائیان؛ مقصود امیری؛ پرهام عظیمی؛ محمدتقی تقوی فرد

دوره 17، شماره 52 ، فروردین 1398، ، صفحه 153-202

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2018.34709.2125

چکیده
  توجه روز افزون به اثرات مخرب زیست محیطی زنجیره های تامین منجر به توجه به تحقیقات در زمینه زنجیره های تامین حلقه بسته سبز با هدف کمینه نمودن انتشار گازهای گلخانه ای گردیده است. مقاله حاضر به توسعه یک مدل زنجیره تامین حلقه بسته سبز در شرایط عدم قطعیت تقاضا با هدف کمینه نمودن هزینه کل زنجیره تامین ، کمینه سازی مجموع گاز CO2 و بیشینه نمودن ...  بیشتر

4. ارائه ی مدل برنامه ریزی استوار یکپارچه برای تخصیص سفارش در زنجیره ی تامین

مجید هوشمندی ماهر؛ مقصود امیری

دوره 16، شماره 48 ، فروردین 1397، ، صفحه 73-107

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2018.8367

چکیده
  در بیشتر صنایع هزینه ی مواد خام و اجزای تشکیل دهنده ی محصول، در حدود 00 % از بهای تمام شده )در برخیاز صنایع تا 40 %( را در برمی گیرد. در چنین شرایطی، منبع یابی مناسب،، مبی توانبد نقشبی یلیبدی در یبارایی واثربخشی سازمان ایفا نموده و تاثیر مستقیمی در یاهش هزینه ها، سودآوری و انعطاف پذیری یک شریت داشتهباشد. در مقاله ی حاضر تعیین یمیت مطلوب سفارش ...  بیشتر