1. فرآیند قیمت گذاری محصول در خوشه های صنعتی با استفاده از الگوریتم ژنتیک

فاطمه مجیبیان؛ آمنه خدیور؛ عادل آذر؛ عماد روغنیان

دوره 19، شماره 62 ، مهر 1400، ، صفحه 1-22

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2017.10509.1386

چکیده
  بیش از یک دهه است که توسعه صنعتی مبتنی بر ساختار خوشه‌های صنعتی، به عنوان یک استراتژی نوین مورد برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کشورهای صنعتی در حال توسعه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت نقش خوشه‌های صنعتی در برنامه‌های توسعه اقتصادی، ارائه راهکارهایی به منظور بهبود، پیشرفت و توسعه خوشه‌ها همواره مسئله مورد توجه محققان و متخصصان این ...  بیشتر

2. طراحی زنجیره تأمین رقابتی با در نظر گرفتن اختلال در تأمین (مطالعه موردی: زنجیره تأمین سنگهای تزئینی)

میلاد یاری؛ میر سامان پیشوایی؛ آرمین جبارزاده

دوره 16، شماره 48 ، فروردین 1397، ، صفحه 31-53

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2018.8365

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش ارائه مدلی برای طراحی زنجیره تأمین سنگهای تزئینی در شرایط رقابتی و باا درنرارگرفتن ریسکهای اختلال میباشد. ابزار اصلی مورداستفاده در این پژوهش، استفاده از برناماه ریازی ریایای وتئوری بازیها میباشد که اغلب در مدلسازی مدلهای رقابتی از بازی استکلبرگ استفاده مای گاردد. همنناینهدف در مدلسازی این مسئله مقابله با ریسکهای ...  بیشتر

3. قیمت گذاری محصول در یک زنجیره تامین دوسطحی با استفاده از مفهوم تئوری بازی ها در محیط فازی شهودی

آمنه خدیور؛ عادل آذر؛ فاطمه مجیبیان

دوره 14، شماره 43 ، دی 1395، ، صفحه 1-25

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2017.7028

چکیده
  در بکارگیری تئوری مجموعه های فازی در نظریه بازی ها، تعیین استراتژی های بازیکنان بر اساس متغیرهای فازی با یکتابع عضویت قطعی صورت می گیرد که در آن درجه عدم عضویت تنها به صورت مکمل درجه عضویت بیان می شود. درحالیکه تعیین مقادیر پارامترهای نادقیق تصمیمات، ممکن است با درجه ای از تردید همراه باشد. از این رو در مقاله حاضراز متغیرهای فازی شهودی ...  بیشتر

4. طراحی مدل برنامه ریزی دو سطحی در زنجیره تامین غیر متمرکز تولید توزیع با در نظر گرفتن تبلیغات مشارکتی

امید امیرطاهری؛ مصطفی زندیه؛ بهروز دری نوکورانی

دوره 14، شماره 41 ، تیر 1395، ، صفحه 1-38

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2016.4167

چکیده
  در این نوشتار یک زنجیره تامین دو سطحی شامل یک تولید کننده و یک توزیع کننده تحت مدیریت غیرمتمرکز و با هدف بیشینه سازی سود از طریق تامین تقاضای بازارهای مختلف  مورد مطالعه قرار گرفته است. تولید کننده ضمن انجام تبلیغات عمومی ، در بخشی از هزینه تبلیغات محلی توزیع کننده مشارکت می نماید. ارتباط میان تولید کننده و توزیع کننده در قالب ...  بیشتر