پیش بینی شاخصهای جابه جایی مسافر با استفاده از مدل زنجیرة مارکوف هلتوینترز

فاطمه حقیقت؛ فریبرز جولای

دوره 14، شماره 40 ، فروردین 1395، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22054/jims.2016.3908

چکیده
  در این پژوهش از مدل زنجیرة مارکوف هلتوینترز که ترکیبی از مدلهای هلتوینترز و زنجیرة مارکوفاست، به منظور پیشبینی مقدار شاخصهای جابهجایی مسافر که از تغییرات فصلی برخوردارند، استفاده شدهاست. در همین راستا، دادههای مربوط به شاخصهای تعداد مسافر جابهجا شده و تعداد سفرهای مسافری انجامشده در استان بوشهر طی فصول سالهای 1881 الی 1851 مورد تحلیل ...  بیشتر

رویکرد بهینه سازی استوار در انتخاب تأمین کننده و تخصیص سفارش

یلدا یحیی زاده اندواری؛ لعیا الفت؛ مقصود امیری

دوره 14، شماره 40 ، فروردین 1395، صفحه 25-52

https://doi.org/10.22054/jims.2016.3909

چکیده
  دیریت مناسب زنجیره تأمین، یکی از مسائل پیشروی بنگاههای اقتصادی است که تمامی فعالیتهای سازمانرا به منظور تولید محصولات و ارائه خدمات تحت تأثیر قرار میدهد. به تبع آن انتخاب تأمینکننده نیز به دلیلدخالت داشتن معیارهای کمی و کیفی مختلف از قبیل کیفیت، قیمت، انعطافپذیری و زمان تحویل بسیاردشوار و پیچیده بوده و ابزار دقیق و مناسب خود را میطلبد. ...  بیشتر

مدل سازی ریاضی استوار انتخاب سبد پروژه و حل آن با کمک NSGA𝚰𝚰 الگوریتم

عباس فدایی؛ مسعود ربیعه؛ مصطفی زندیه

دوره 14، شماره 40 ، فروردین 1395، صفحه 53-74

https://doi.org/10.22054/jims.2016.3910

چکیده
  با عنایت به اینکه شرکت هایی که در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و سایر انرژی هایی فعال هستند، پروژه محورهستند و با افزایش متقاضیان استفاده از گاز طبیعی با توجه به سیاست جایگزینی گاز به جای سایر سوخت هایفسیلی، شرایط خاصی بر سازمان ها و مدیران پروژه در شرکت گاز تحمیل میشود. یکی از مسائل مهم درمبحث مدیریت پروژه، انتخاب سبد پروژه است، که یکی از ...  بیشتر

ارائه یک رویکرد ترکیبی مبتنی بر تحلیل چند معیاره رضایت و تحلیل پوششی داده های شبکهای سه مرحلهای برای ارزیابی کارایی خدمات شعب بانک ملی ایران

کاوه خلیلی دامغانی؛ محمد تقی تقوی فرد؛ کیارث کرباسچی

دوره 14، شماره 40 ، فروردین 1395، صفحه 75-109

https://doi.org/10.22054/jims.2016.3911

چکیده
  هدف اصلی در این مقاله، ارزیابی کارایی نسبی هر کدام از مراحل ارائه خدمت به مشتریان در شعب بانک ملی است. یکفرایند سه مرحله ای به عنوان نتایج متوالی از ارائه خدمات به مشتریان بانک تعریف شده است. این فرایند از اجزایی هچونانتظارات مشتریان، رضایت مشتریان و وفاداری مشتریان تشکیل شده است. برای ارزیابی کارایی نسبی 34 شعبه بانک ملی،یک روش ترکیبی ...  بیشتر

ارائه ی یک مدل چند هدفه ی فازی جهت ارزیابی و انتخاب تأمین کنندگان در زنجیره تأمین ناب چابک

مژگان خراسانی؛ ابوالفضل کاظمی

دوره 14، شماره 40 ، فروردین 1395، صفحه 111-136

https://doi.org/10.22054/jims.2016.3912

چکیده
  در این تحقیق، به ارزیابی و انتخاب تأمینکنندگان باا اساتفاده از ویژگای هاا زنییاره تاأمین نااب چابا و –تخصیص سفارش به تأمینکنندگان منتخا پرداتتاه مای شادد در مادل پیشانهاد ، تاأمین کننادگان باالقده باابکارگیر ی مدل چند هدفه فاز با تدجه به ویژگیها کلید زنییاره تاأمین نااب چابا ، از جملاه -تدانایی در پاسخگدیی به تقاضاها، کاهش زمان ...  بیشتر

تجزیه و تحلیل مبتنی بر ریسک عملکرد سیستم تولید

مهران خلج؛ امیر حسین خلج؛ جلال طالبی

دوره 14، شماره 40 ، فروردین 1395، صفحه 137-163

https://doi.org/10.22054/jims.2016.3913

چکیده
  سیستم های تولید همواره با ریسک های مختلفی از جمله ریسک توقف و از کار افتادگی روبرو هستند. تجزیه و تحلیلریسک عملکرد سیستم تولید، در حالی که داده های واقعی و مناسب در دسترس نیست باعث بروزخطا در پیش بینیپارامترها و سبب تصمیمگیری غلط خواهد شد. شرایط عدم قطعیت حالتی است که داده های مناسب برای تصمیمگیریوجود ندارد و در حالتی خاص از عدم قطعیت ...  بیشتر

پویاسازی خوشه بندی مشتریان با استفاده از روش DEA-DA در بستر شبکه عصبی مصنوعی SOM

علی بنیادی نائینی؛ سعید یوسفی؛ محمدعلی فائضی راد

دوره 14، شماره 40 ، فروردین 1395، صفحه 165-187

https://doi.org/10.22054/jims.2016.3914

چکیده
  چکیدهامروزه ارزیابی مشتریان برای ارائه خدمات مناسب یکی از مهم ترین چالش های مدیران و تصمیم گیرنددگان درسازمانهای مختلف است. در سازمانهای مختلف گاه با توجه به حجم سنگین تقاضای مشتریان پاسخ گدویی بدهنیازهای تمامی آنان امکان پذیر نیست و از سدوی دیگدر ایدن مشدتریان بده عندوان سدرمایه هدای سدازمان ها قلمددادمی شوند. این موضوع هدفمند ...  بیشتر