مدلسازی و شبیه سازی
ارایه یک مدل کارت امتیازی متوازن برای ارزیابی زنجیره تامین لارج: رویکرد دینامیکی

محمدرضا عاطفی؛ رضا رادفر؛ عزت اله اصغری زاده

دوره 20، شماره 64 ، فروردین 1401، ، صفحه 63-93

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2022.55469.2632

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش ارائه مدلی دینامیکی برای اندازه‌گیری عملکرد یک زنجیره تامین لارج با رویکرد کارت امتیازی متوازن می‌باشد. روش‌شناسی: در این پژوهش، از شبیه‌سازی پویا به منظور ارزیابی عملکرد یک زنجیره تامین استفاده شده است. برای این منظور ابتدا یک نقشه استراتژی طراحی شده و برای هر یک از اهداف استراتژیک،‌ شاخص‌هایی با توجه به زنجیره ...  بیشتر

مدلسازی و شبیه سازی
مدل‏سازی فرایند تحلیل بازار از طریق رویکرد شبیه ‏سازی ترکیبی SD-DES (مطالعه موردی: بازار تلفن همراه کشور)

محسن جاویدمؤید؛ عباس طلوعی اشلقی؛ محمدعلی افشارکاظمی

دوره 19، شماره 62 ، مهر 1400، ، صفحه 23-66

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2021.57172.2583

چکیده
  امروزه کسب‏ وکارهایی موفق‏ ترند که مشتریان خود را راضی نگه دارند و افزون بر سطح کلان سیاست‏گذاری‏های خود، به سطح خُرد و جزئیات بازار نیز توجه جدی داشته باشند. در این مقاله در راستای بررسی هرچه بیشتر عوامل تأثیرگذار در بازار تلفن همراه، از روش پویایی سیستم به همراه روش گسسته پیشامد به ‏صورت ترکیبی استفاده شده است. دو شرکت همراه ...  بیشتر

مدلسازی و شبیه سازی
شبیه سازی عامل بنیان رفتار مصرف کننده در خرید آنی

سلمان عباسی سیر؛ محمد علی کرامتی؛ محمدرضا معتدل

دوره 19، شماره 62 ، مهر 1400، ، صفحه 99-138

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2021.57792.2592

چکیده
  به دلیل اشاعه رفتار خرید آنی در مصرف‌کنندگان، مطالعات دانشگاهی آن طی یک دهه اخیر افزایش‌یافته است. به این دلیل که در فروشگاه-های بزرگ بایستی میزان فروش بالا باشد، لذا بررسی رفتار مصرف‌کننده در خرید آنی نیز باید موردتوجه محققان و مدیران فروشگاه‌ها قرار گیرد. هدف از انجام مقاله حاضر شبیه‌سازی عامل بنیان رفتار خرید آنی مصرف‌کنندگان ...  بیشتر

مدلسازی و شبیه سازی
تحلیل هیبریدی سیستم دینامیک – عامل بنیان درآمد اپراتورهای تلفن همراه مطالعه موردی: ورود به عرصه تحول دیجیتال شرکت همراه اول

نوید ندیمی؛ عباس طلوعی اشلقی؛ محمدعلی افشارکاظمی

دوره 19، شماره 60 ، فروردین 1400، ، صفحه 51-84

http://dx.doi.org/10.22054/jims.2021.57381.2584

چکیده
  با پیشرفت شگرف عرصه ارتباطات درجهان، تغییر شکل و رفتار ‌اپراتورها و دیجیتالی شدن آنها که تا دیروز صرفاً سرویس‌دهنده بودند وهمچنین خلق تجربه‌ای متفاوت برای مشتریان اجتناب ناپذیر است.هدف از مقاله حاضر، ایجاد مدل شبیه سازی هیبریدی سیستم دینامیک – عامل بنیان به منظور تحلیل درآمد اپراتور اول کشور در ورود به عرصه تولید پلتفرم های ...  بیشتر