دوره 22 (1403)
دوره 21 (1402)
دوره 20 (1401)
دوره 19 (1400)
دوره 18 (1399)
دوره 17 (1398)
دوره 16 (1397)
دوره 15 (1396)
دوره 14 (1395)
دوره 13 (1394)
دوره 12 (1393)
دوره 11 (1392)
دوره 10 (1391)
دوره 9 (1390)
دوره 8 (1389)
دوره 6 (1386)
دوره 5 (1385)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
محل نشر ایران- تهران
ناشر دانشگاه علامه طباطبائی
شروع انتشار تابستان 1382
وضعیت چاپ چاپی -الکترونیکی
درصد همانندجویی 15%
زبان نشریه فارسی (چکیده گسترده انگلیسی)
هزینه چاپ بلی
نوع نشریه علمی (رتبه الف)
نوع داوری داوری بسته حداقل 2 داور
زمان داوری حداقل 9 هفته و حداکثر 6 ماه
-------------------------------
تعداد دوره‌ها 22
تعداد شماره‌ها 76
تعداد مقالات 555
تعداد نویسندگان 1,104
تعداد مشاهده مقاله 1,240,471
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 1,107,464
نسبت مشاهده بر مقاله 2235.08
نسبت دریافت فایل بر مقاله 1995.43
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 1,962
تعداد مقالات رد شده 1,382
درصد عدم پذیرش 70
تعداد مقالات پذیرفته شده 203
درصد پذیرش 10
زمان پذیرش (روز) 401
تعداد پایگاه های نمایه شده 15
تعداد داوران 145

 

نشریه مطالعات مدیریت صنعتی یک نشریه علمی دسترسی آزاد (دو سویه ناشناس) می باشد که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به‌عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی با مجوز وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از سال 1382 در ایران منتشر می‌شود. نشریه در تاریخ 1388/7/29 موفق به اخذ مجوز علمی –پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شماره 3/11/1255 گردید و بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال1401 موفق به اخذ رتبه علمی (الف) شده است. این نشریه به‌منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین‌المللی با تمرکز بر مباحث :

مدیریت تولید و عملیات ،مدیریت کیفیت،مدیریت زنجیره تامین، مدلسازی و شبیه سازی، مدیریت پروژه، ایمنی،خطر و قابلیت اطمینان، مدیریت عملکرد، تصمیم گیری با معیارهای چند گانه و دانش نوین نظری و تجارب موفق در حوزه مدیریت در تاریخ 1382 به همت گروه‌های آموزشی مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت وحسابداری شروع به انتشار کرد.در این نشریه مقالات پژوهشی(مفهومی وکاربردی) به زبان فارسی و چکیده انگلیسی به صورت چاپی و الکترونیکی منتشر می شود و مانند سایر نشریات دانشگاه علامه طباطبائی جهت تسهیل شناسایی و جستجو هر مقاله شماره شناسایی خاص(doi) خود را دارد.

این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (COPE) می‌باشد و از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.

 نشریه با استفاده از سامانه مشابهت یابی سمیم نور اقدام به همانندجویی مقالات کرده و مقالاتی با همانندی حداکثر15 درصد را می‌پذیرد.

صدور گواهی پذیرش و چاپ مقاله منحصرا  منوط به در خواست مولف و دریافت نامه پذیرش ممهور به مهر  با امضای سردبیر  نشریه است. دریافت کننده گواهی برای اثبات اصالت آن موظف به استعلام از این نشریه میباشد. 

مدیریت صنعتی
شناسایی و مدل‌سازی مؤلفه‌های اقتصاد چرخشی با رویکرد تعالی سازمانی EFQM2020 در صنعت لبنیات

لعیا الفت؛ سید سروش قاضی نوری؛ مقصود امیری؛ طاهره سادات میرحسینی

دوره 23، شماره 76 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jims.2025.84037.2952

چکیده
  محدودیت منابع طبیعی کره زمین، صنایع مختلف از جمله صنعت لبنیات را با چالش‌های فزاینده‌ای در زمینه بهره‌برداری پایدار و کارآمد از منابع مواجه ساخته است. مصرف بالای آب، انرژی، مواد خام و همچنین تولید قابل توجه پسماند و ضایعات، به‌ویژه ضایعات آلی در این صنعت، آن را در معرض فشارهای محیط‌زیستی قرار داده است. به‌منظور بهبود عملکرد سازمان‌ها، ...  بیشتر

مدل‏سازی فرایند تحلیل بازار از طریق رویکرد شبیه ‏سازی ترکیبی SD-DES (مطالعه موردی: بازار تلفن همراه کشور)
دوره 19، شماره 62 ، مهر 1400، ، صفحه 23-66

https://doi.org/10.22054/jims.2021.57172.2583

چکیده
  امروزه کسب‏ وکارهایی موفق‏ ترند که مشتریان خود را راضی نگه دارند و افزون بر سطح کلان سیاست‏گذاری‏های خود، به سطح خُرد و جزئیات بازار نیز توجه جدی داشته باشند. در این مقاله در راستای بررسی هرچه بیشتر عوامل تأثیرگذار در بازار تلفن همراه، از روش پویایی سیستم به همراه روش گسسته پیشامد به ‏صورت ترکیبی استفاده شده است. دو شرکت همراه ...  بیشتر

استفاده از روش تاپسیس فازی به منظور اولویت بندی موانع اجرای استراتژی در میان پیمانکاری بخش انرژی
دوره 11، شماره 29 ، تیر 1392، ، صفحه 113-137

چکیده
  شناسایی موانع پیاده سازی برنامه های استراتژیک در میان پیمانکاران فعال در بخش انرژی و ارائة یکطبقه بندی از حیث میزان اولویت عوامل شناسایی شده، ب هعنوان هدف اصلی این پژوهش پیمایشی وکاربردی مورد توجه است. به منظور دستیابی بدین هدف پس از بررسی پیشینة تحقیقاتی و بهر هگیری ازنظرات خبرگان، هشت عامل به عنوان موانع پیاده سازی برنامه های استراتژیک ...  بیشتر

یک روش تکاملی برای طبقه بندی اعتباری مبتنی بر رویکرد تجمیع زدایی ترجیحات
دوره 13، شماره 39 ، دی 1394، ، صفحه 1-34

چکیده
  مدل های مبتنی بر روابط برتری یک شاخه مهم از روشهای تصمیم چندمعیاره هستند که نیاز به تعریف مقدار قابلتوجهی اطلاعات ترجیحی در قالب پارامترها توسط تصمیم گیرنده دارند. تعدد پارامترها، معنای اغلب گیی کننیدهآنها در فضای مسئله و طبیعت غیردقیق دادهها، این فرآیند را خصوصاً در مسائل طبقه بندی اعتباری با ابعیاد بیزرکه نیاز به تصمیمگیری بلادرنگ ...  بیشتر

طراحی مدل برنامه ریزی دو سطحی در زنجیره تامین غیر متمرکز تولید توزیع با در نظر گرفتن تبلیغات مشارکتی
دوره 14، شماره 41 ، تیر 1395، ، صفحه 1-38

https://doi.org/10.22054/jims.2016.4167

چکیده
  در این نوشتار یک زنجیره تامین دو سطحی شامل یک تولید کننده و یک توزیع کننده تحت مدیریت غیرمتمرکز و با هدف بیشینه سازی سود از طریق تامین تقاضای بازارهای مختلف  مورد مطالعه قرار گرفته است. تولید کننده ضمن انجام تبلیغات عمومی ، در بخشی از هزینه تبلیغات محلی توزیع کننده مشارکت می نماید. ارتباط میان تولید کننده و توزیع کننده در قالب ...  بیشتر

طراحی مدل شبیه سازی زنجیره تامین حلقه بسته سبز و قیمت گذاری محصول در حضور رقیب
دوره 17، شماره 52 ، فروردین 1398، ، صفحه 153-202

https://doi.org/10.22054/jims.2018.34709.2125

چکیده
  توجه روز افزون به اثرات مخرب زیست محیطی زنجیره های تامین منجر به توجه به تحقیقات در زمینه زنجیره های تامین حلقه بسته سبز با هدف کمینه نمودن انتشار گازهای گلخانه ای گردیده است. مقاله حاضر به توسعه یک مدل زنجیره تامین حلقه بسته سبز در شرایط عدم قطعیت تقاضا با هدف کمینه نمودن هزینه کل زنجیره تامین ، کمینه سازی مجموع گاز CO2 و بیشینه نمودن ...  بیشتر

ابر واژگان

نشریات مرتبط